Žáner Battle Royale, ktorému sa asi žiadny hráč na tejto planéte nedokázal vyhnúť, nijak obšírnejšie predstavovať netreba. Aj napriek tomu, že každý herný fenomén mal svojich pár minút slávy a napokon zapadol prachom nepopularity, tento žáner je tu s nami viac ako päť rokov a na dychu mu nebadať žiadne známky umierania. Napokon, aj spoločnosť Activision sa rozhodla, že svoju populárnu vojnovú zónu prenesie do nového grafického kabáta, doplní do nej ďalšie herné mechanizmy a nalepí na to číslovku 2.0. No a ja som sa pozrel na to, či to stálo za to, alebo máme v tejto dobe dvakrát Warzone – len s rozdielnymi mapami.
Warzone 2.0 je vo svojej podstate ten istý Warzone, na ktorý ste zvyknutí, preto ho budete vedieť intuitívne ovládať už od začiatku. Bolo by však zbytočné písať recenziu, keby neprišli žiadne zmeny. A tie tu sú. Najskôr je potrebné uviesť, že prvá mapa sa volá Al Mazrah a svojimi kulisami pripomína krajinu blízkeho východu. Takže prichádza zoskok z lietadla, kde je vás 150 a kde je už na začiatku vyznačená zóna, do ktorej sa bude sťahovať smrtiaca hmla. Táto oblasť je preštrikovaná vodou a už tu narážate na prvú novinku v podobe plávania alebo člnov. Váš život tak nie je ohrozený len zo súše, ale ukončiť ho môže aj hráč z vody, resp. z člna. Mapa už klasicky ponúka rôznorodé oblasti od zastavaného mesta cez olejovú rafinériu až po zničené letisko. Na presun tu opäť nájdete viac typov áut alebo vrtuľníkov, ktoré však nemajú neobmedzenú nádrž, pre doplnenie paliva a prípadnú opravu vozidla tak budete musieť zastať na pumpe.
Zbraň si nájde naozaj každý
Vďaka predchádzajúcim Call of Duty sme si zvykli na to, že výber zbraní je naozaj pestrý. A je to pravda, pretože opäť sme sa dočkali viac ako päťdesiatich zbraní, ktoré sú plne modifikovateľné. Nachádzať ich budete na zemi, v regáloch, v debnách, alebo si ich kúpite v obchode. Munícia do nich je rovnaká ako v jednotke, pričom rozpoznať, ktorá ide do ktorej zbrane, je jednoduché. Ich levelovanie je závislé od toho, ako často s nimi hráte, pričom je kľúčové pre ďalšie upravovanie konkrétnej zbrane. Preto je najlepšie si zo začiatku vybrať jednu zbraň a levelovať ju na maximum, čo vlastne odomyká ďalšie kúsky z jej „rodiny“. Čo sa týka hrania s nimi, zbrane si budete vylepšovať a vkladať do svojich prednastavených loadoutov v menu. Zo začiatku budete aj tak hrať s tým, čo nájdete. Len pozor, zbrane na zemi sú prednastavené a ísť do pretlaku na konci zápasu len so základným „kalachom“, to veru nie je najlepší nápad.
Zmena oproti prvému dielu prichádza aj s hľadaním loadoutov, pretože už si ich nemôžete kúpiť za väčšiu finančnú hotovosť v obchode. Tam si viete zaobstarať zbraň, ktorá bude vylepšená podľa vás, no perky s ňou neprídu. Okrem toho obchod ponúka obmedzené množstvo vecí a keď si jeden hráč kúpi UAV, ďalší už takúto možnosť mať nemusí. Loadout padá v neskoršej fáze zápasu náhodne na mapu, no spomeniem aj zaujímavejšiu možnosť, ako sa k nemu dostať. Na mape sa po prvom kruhu rozsvietia tri pevnosti, ktoré v sebe ukrývajú bombu a botov, ktorí ju strážia. Ak sa rozhodnete bombu zneškodniť a podarí sa vám prežiť útoky botov a prípadných ďalších hráčov, získate loadout a kľúč od Black Site. To je tvrdšia forma pevnosti, kde na vás čaká skvelý loot, strážený bossom. Mimochodom, loadout je jediná možnosť, ako sa dostať k perkom, vďaka ktorým potom máte oproti ostatným výhody. Tu ale existujú len prednastavené balíky perkov a vy si ich nebudete vedieť vyskladať podľa seba, ako to bolo predtým.
Čo je ešte iné?
Za zmienku stojí najmä prekopaný gulag. V ňom už nebojujete o svoj život sám za seba, ale vo dvojiciach. Ale nebojte sa, nemusíte čakať na svojho kamaráta, hra vám pridelí niekoho, kto vás pokojne mohol pred chvíľou zabiť. Zápas v gulagu je veľmi rýchly a po chvíli do neho vstupuje aj umelá inteligencia v podobe žalárnika, ktorý má v ruke rotačný guľomet a je rozhodnutý zneškodniť všetko, čo sa hýbe. Ak sa vám podarí zabiť ho, vrátite sa do hry všetci, ak stále bude stáť niekto z každého tímu na nohách aj po dlhšom čase, nevráti sa už nik. Potom ostáva už len klasické vykúpenie za peniaze. Novinkou je aj lootovací systém, ktorý množstvu ľudí príde skôr ako krok späť. Do hry vchádzate s ruksakom, do ktorého si môžete vkladať rôzne predmety ako štíty, muníciu alebo granáty. K dispozícii sú tri veľkosti batohov, pričom ten najväčší vám dovolí zobrať aj tretiu zbraň a svojmu spoluhráčovi môžete doniesť iný predmet, ktorý by chcel. Zmenou prešiel aj systém štítov – na začiatku zápasu máte štíty dva a až po nájdení vesty môžete ich počet navýšiť na tri.
Zápas opäť uzatvára kruh, pričom tentokrát sa počas hrania môže rozdeliť na viacero malých. Preto je dobré si na začiatku rozmyslieť, kam skočíte, pretože nie každá odľahlá oblasť ponúka dobré kontrakty s lootom pre všetkých členov tímu. Kontrakty v podstate neprešli veľkou zmenou, ide len o malé úlohy, vďaka ktorým zbierate peniaze a loot. Spomeniem aj novinku Safecracker, čo je vlastne otvorenie troch sejfov na mape, v ktorých sa ukrývajú väčšie kopy peňazí a zaujímavé veci. Boje zostali vo väčšej miere nedotknuté, sú také ako v Call of Duty. Najprv musíte zničiť nepriateľovi štíty, potom mu uberáte zo zdravia. To sa opäť samo po čase vráti na maximum, keď padne na nulu, samozrejme, umriete. Pri hre v tíme najprv padnete na zem, kde vás môžu spoluhráči opäť postaviť na nohy, no pozor, nepriateľ z vás vtedy môže dostať polohy vašich kolegov, vďaka čomu uvidí, kde sa nachádzajú.
Napodobenina s názvom DMZ
Warzone, paradoxne, neponúka len Battle Royale. Je tu aj extrakčný mód s názvom DMZ. Práve ten sa často skloňoval v súvislosti s titulom ako Escape From Tarkov. A ak mám pravdu povedať, celkom ma už unavuje skúšať tieto napodobeniny, ktoré vo svojom jadre ani omylom neprinášajú to, o čom taký Tarkov je. V móde DMZ vchádzate na mapu v trojici, vo dvojici alebo sám. Celá mapa je posiata ozbrojenými mužmi, ktorých ovláda umelá inteligencia, pričom proti vám stoja, samozrejme, aj hráči, ktorých niekedy nemusíte ani stretnúť. Od troch frakcií dostávate rozličné úlohy a plníte ich na rôznych miestach po mape. Okrem toho prehľadávate veci, lootujete a zbierate peniaze. Ak umriete, tak všetko ostáva v prospech ostatných a vy sa vraciate domov s holým zadkom. V podstate je to príjemná zmena, pretože tu určite nebudete pobehovať ako splašený a je to zdarma, tak tomu nie je čo veľmi vytknúť. No ak mám pravdu povedať,
Call of Duty nehrám preto, aby som niekde skrčený chodil pri múre a čakal, odkiaľ dostanem do hlavy. Call of Duty je pre mňa skôr prevtelením arkády a poriadnej akcie, čiže pre mňa tento mód ostáva zatiaľ nezaujímavý. Ale určite by som nechcel povedať, že do budúcnosti vývojári nemajú šancu priniesť niečo zaujímavé s podobným konceptom, pretože sám dobre viem, že prvý Battle Royale (Blackout) od nich nebol taký skvelý, ako je ten aktuálny. A ako ďalšiu nezaujímavú novinku spomeniem mód z pohľadu tretej osoby, čo tiež nevidím ako veľký úspech a niečo, čo komunita potrebovala.
A čo technický stav?
Musím pochváliť vývojárov a celý tím za pripravenosť hry. Warzone 2.0 hrám od prvého večera a čakal som, že sa tam prvý deň ani nenalogujem, no opak je pravdou. Navyše, na začiatku som nezaznamenal žiadne väčšie bugy a latencia tiež padala len občas, čo sa dalo vyriešiť odchodom z aktuálneho zápasu. Malé chyby boli, ako napr. vtipné prepadnutie sa na prvé poschodie z tretieho, čo by nebol problém, keby sa tam nevyskytoval celý nepriateľský tím. Inak hra dostáva denné aktualizácie a je vidno, že vývojári robia maximum. Hra je postavená na novom engine, na ktorom beží aj najnovší MWII a priznám sa, že neviem, čo by som grafike vytkol. Titul totiž hrávam na Xbox Series X a Xbox Series S a na oboch konzolách je krásny a beží stabilne. Na S-ku nájdeme isté kompromisy, no, našťastie, nie v podobe znížených FPS. Celý zážitok dotvára perfektný zvuk, ktorý konečne zodpovedá realite a nemýli hráča, ako tomu bolo v prvom diele.
Na záver by som chcel dodať, že Warzone 2.0 je úplne zadarmo a je vtipné vidieť, že vlastne takýto titul ponúkol plnohodnotný zážitok už od prvého dňa, keď vývojári v podstate ešte nemali žiadne záruky, že im mikrotransakcie prinesú zisky. Je to viac ako pravdepodobné, no nie isté. Pod pojmom mikrotransakcie sa ukrýva už dobre známy Battlepass a nákupy v obchode, ktoré na vás budú v menu vyskakovať na každom kroku. Ale, našťastie, len v menu.
Naše hodnotenie
Informácie o hre
Call of Duty: Warzone 2.0 2022
- Platforma: Xbox Series X/S
- Žáner: Battle Royale
- Vývojár: Infinity Ward, Raven Software, Treyarch
- Vydavateľ: Activision
Galéria