Vývoj hier je náročný…
Všetci vieme, že Battlefield 2042 nedopadol pri vydaní najlepšie a aj keď sa z toho pomaly pozviechal a už chystá piatu sezónu, tak škvrna katastrofálneho vydania hru nepochybne stála priazeň mnohých fanúšikov.
DICE však veľmi dobre vedelo, že hra nie je pripravená na vydanie, čo potvrdil dnes už bývalý softvérový inžinier štúdia Joakim Bodin, ktorý na sociálnej sieti Twitter prezradil, že napriek masívnym zmenám, ktoré zasiahli hru počas vývoja vedenie EA zjavne nebolo ochotné posunúť dátum vydania. A výsledok poznáme.
„Táto hra mala mnoho iterácií a termín sa nikdy príliš nezmenil, takže nikdy nemala veľkú šancu byť skvelá pri uvedení na trh. Som však hrdý na to, že som tvrdo presadzoval, aby táto hra mala plnú cross play, cross progress a (väčšinou) obchod. Jej online systémy budú dobre slúžiť budúcim titulom.“
This game had many iterations, and the deadline never changed much, so never stood much chance being great at launch.
I’m proud though to have pushed hard to have this game have full cross play, progression and (mostly) commerce. It’s online systems will serve future titles well https://t.co/l6tbqFhzgz pic.twitter.com/kCUx77aGqF
— Joakim Bodin👾 (@jbripley) May 26, 2023
Battlefield 2042 mal pôvodne klásť veľký dôraz na deštrukciu prostredia, vplyvy počasia na hranie a in-game podujatia počas zápasov. Následne sa zas začal klásť dôraz na pridanie Battle Royale módu do hry (ktorý nakoniec vo finálnej hre ani nebol) a výsledný produkt taktiež vykazuje snahy vývojárov implementovať do hry systém hrdinských postáv. Práve toto všetko sú tie „iterácie“ na ktoré Bodin narážal.