Konečne evolúcia?
Microsoft priniesol ešte v časoch X360 generácie systém herných achievementov, ktoré sa efektívne stali štandardom pre herný priemysel. No faktom je tiež to, že od svojho vzniku tento systém nezažil žiadnu evolúciu a neprispôsobil sa potrebám moderných hier. DLC achievementy tak nie sú separátne oddelené od achievementov hlavnej hry a za 100% splnenie všetkých nedostanete nič.
Hráči na Xbox platformách tak už dlho volajú po prepracovaní súčasného systému achievementov a aj keď sa v súčasnosti nič konkrétne nepripravuje, tak zopár vývojárov Microsoft už niečo uvarilo.
Stalo sa tak počas interného podujatia Microsoftu s názvom Microsoft Hackathon 2022 a o novinkách informoval web Windows Central. Ten prezradil, že jedným z projektov bol „Windows Handheld Mode,“ ktorý by prispôsobil operačný systém Windows pre zariadenia na štýl Steam Deck. Ďalším výtvorom bol systém, ktorý by odmeňoval hráčov za sledovanie Xbox streamerov Microsoft bodmi. Tým najzaujímavejším je však koncept, ktorý dizajnéri nazvali „Xbox Achievements 3.0“
{embed_video //player.vimeo.com/video/776237017?h=56ed2e6bd1}
Malo by ísť o evolúciu súčasného achievementov, ktorý by fungoval popri existujúcom systéme. Podobne ako trofeje na PlayStation konzolách by však priniesol do achievementov troj-stupňový systém rarity. Akurát by to neboli trofeje, ale medaily.
Tie by sa následne zobrazovali aj na Xbox profile hráča.
Samozrejme v tomto štádiu ide o nápad vývojárov Microsoft a nikto netvrdí, že sa niekedy dočkáme reálnej implementácie do praxe. Vzhľadom na obstarožnosť systému achievementov by to však vôbec nebolo na škodu.