Technologický zázrak.
Napriek tomu, že je jasné, že Microsoft Flight Simulator nie je veľmi mainstreamovou hrou, tak po stránke technológií ide o jednu z najlepších hier súčasnosti. Technologická a vizuálna kvalita hry je tak skvelá, že zaskočila aj šéfa Xboxu Phila Spencera.
V rozhovore pre VGC to prezradil šéf vývoja Jorg Neumann. Keď prvýkrát ukázal hru vedeniu Xboxu, tak vedel, že projekt bude mať úspech, pretože „aj keď nikto v miestnosti nehral simulačné hry, tak všetci niečo cítili.“
„Keď sme vytvorili prvú ukážku z hry, tak som toto demo ukázal Philovi (Spencerovi) v Seattle. Letel som do sídla Microsoftu presne k budove v ktorej sme sedeli a on sa ma spýtal, že prečo mu ukazujem video mesta Seattle. Vtedy som vedel, že to máme.“
„Potom som povedal, že ide o realtime zábery na čo reagoval „to teda v žiadnom prípade“ a vedeli sme, že to pôjde dobre.“
Hra patrí s priemerom hodnotení 92/100 k najlepšie hodnoteným hrám od Xbox Game Studios a do dnešného dňa dostáva nový obsah. A pre koho? Podľa Newmanna sa totiž vývojárom podarilo dvakrát zdvojnásobiť množstvo hráčov v hre. Prvýkrát sa počet hráčov zdvojnásobil po vydaní na Xbox Series X/S (to prišlo rok po vydaní na PC) a následne sa počet hráčov opäť zdvojnásobil, keď hru umiestnili do služby Xbox Cloud Gaming, kde k nej získali prístup aj hráči na Xbox One a slabších počítačoch.
Séria Microsoft Flight Simulator oslávila 40 rokov od svojho vzniku a pri tejto príležitosti sa hra dočkala veľkej aktualizácie s hromadou nového obsahu.