Zaujímavý prístup k biznisu.
Podobne, ako sa vyvíja herný priemysel, tak sa vyvíjajú aj víťazné taktiky. A zdá sa, že sa zmenila aj taktika Sony, pre ktorú je tŕňom v oku predplatená služba Xbox Game Pass. A to až do takej miery, že Sony platí vývojárom „blokovacie poplatky,“ aby svoje hry nepridávali do konkurenčnej predplatenej služby.
Vyplýva to z aktualizácie dokumentov pre brazílsky regulačný orgán CADE. Táto informácia pochádza priamo od zástupcov Microsoftu, ktorí sa celkom solídne rozhovorili o akvizícii Activision Blizzard. Práve myšlienka na Call of Duty v Game Passe Sony celkom významne vadí a to z pochopiteľných dôvodov.
„Vzhľadom na to, že stratégia exkluzivity bola jadrom stratégie Sony na posilnenie jej prítomnosti v hernom priemysle a že spoločnosť Sony je lídrom v distribúcii digitálnych hier, obavy spoločnosti Sony o možnú exkluzivitu obsahu spoločnosti Activision Blizzard sú prinajmenšom nesúvislé.“
„Ukazuje to iba to, že strach z inovatívnych biznis modelov, ktoré ponúkajú kvalitný obsah za nízku cenu smerom k hráčom ohrozuje ich vedúcu pozíciu, ktorá bola vybudovaná za pomoci kombinácie konkrétneho zariadenia a exkluzivít počas rokov.“
„Schopnosť Microsoftu pokračovať v rozširovaní Game Passu bola zabrzdená túžbou Sony zabrániť takémuto rastu. Sony platí za „práva na blokovanie,“ ktoré zabraňujú vývojárom pridávať obsah do Game Passu a ďalších súperiacich predplatených služieb.“
Až také veľké prekvapenie to nie je. Veď aj hry ako Deathloop či GhostWire: Tokyo, ktoré vytvorili dnes už štúdiá Microsoftu ako PlayStation 5 časové exkluzivity (kvôli tomu, že časová exkluzivita bola dohodnutá pred akvizíciou Bethesdy Microsoftom) nemohli byť pridané do predplatenej služby Xbox Game Pass na PC a to aj napriek tomu, že na tejto platforme boli vydané v rovnaký deň, ako na PlayStation 5. Sony štandardne umiestňuje do kontraktov na marketingové práva klauzuly o zákaze pridania daných hier do predplatených služieb konkurencie po určitú dobu, čo nám odhalil únik tejto klauzuly pri hre Resident Evil Village.
Preto je prakticky isté, že hry ako Hogwarts Legacy, Call of Duty: Modern Warfare II a ďalšie, ktoré na marketingu spolupracujú so Sony tak skoro v Game Passe neuvidíme.
Prečítajte si tiež
Sony sa oprávnene bojí Microsoftu a Call of Duty
Samozrejme to neznamená, že Microsoft podobné klauzuly nemá. Akurát v prípade redmondskej spoločnosti o tom, žiaden priamy dôkaz neexistuje.