Microsoft reaguje na kritiku Sony ohľadom kúpy Activision Blizzard: Sony sa jednoducho bojí konkurencie

Microsoft reaguje na kritiku Sony ohľadom kúpy Activision Blizzard: Sony sa jednoducho bojí konkurencie

 

„Vyplakávanie“ na druhú.

Právnici Microsoftu a Sony majú čo robiť, aby presvedčili regulačné orgány o svojej „pravde.“ O tom, aký postoj voči akvizícii Activision Blizzard Microsoft zastáva Sony sme vás informovali nedávno a to vďaka tomu, že brazílsky regulačný orgán CADE (ako jediný) tieto výpovede zverejňuje. A nakoľko sa verejnosť mohla dočítať, ako vlastníctvo Call of Duty Microsoftom spoločnosti Sony prekáža, tak si môžeme prečítať aj oficiálnu odpoveď právnikov Microsoftu.

A tí nenechali na Sony suchú ani jednu nitku. Ide o 27-stranový dokument, no pokúsili sme sa z neho vytiahnuť tie najšťavnatejšie časti. Microsoft v úvode skonštatoval, že žiaden third-party vydavateľ s touto akvizíciou problém nemá a Sony bolo jedinou spoločnosťou, ktorá považuje Call of Duty ako „samostatný žáner.“

„Jediná externá spoločnosť, ktorá mala výrazne odlišný názor na akvizíciu bola spoločnosť Sony. Sony je izolovaná v názore, ktorý si však zároveň protirečí.“ Microsoft následne skonštatoval, že Sony jednoducho nechce vidieť Call of Duty v Game Passe „pretože nechce súperiť s predplatenou službou Microsoftu.“

„Verejné vyhlásenia Sony ohľadom predplatených služieb a reakcie smerom k regulačným orgánom sú jasné. Sony nechce atraktívnu predplatenú službu, ktorá by ohrozovala ich dominanciu na trhu s digitálnou distribúciou hier na konzolách. Inými slovami – Sony sa týmto spôsobom chce brániť pred inováciou tým, že nechce pripustiť vznik nových modelov monetizácie, ktoré by mohli ovplyvniť ich biznis model.“

Microsoft sa taktiež vyjadril aj k tvrdeniu Sony, že Call of Duty „je vlastnou hernou kategóriou.“

„Tvrdenie, že Call of Duty má vernú základňu hráčov je správnou premisou, ktorá však nemôže dospieť k záveru, že táto hra je vlastnou hernou kategóriou. PlayStation značka si vybudovala lojálnu základňu hráčov. Tento však ale nevedie k záveru, že PlayStation – alebo iný značkový produkt s lojálnymi zákazníkmi – je separátnym trhom oproti ostatým konzolám. Natiahnutie takýchto tvrdení do extrémnych záverov, že Call of Duty je „vlastnou kategóriou hier“ je jednoducho neospravedlniteľné podľa akejkoľvek kvantitatívnej alebo kvalitatívnej analýzy.“

Následne Microsoft v piatich bodoch zhrnul, prečo akvizícia Activision Blizzard nebude viesť k získaniu „neférovej výhody“

  1. Microsoft neplánuje odstrániť obsah od hráčov – Microsoft argumentuje, že Call of Duty a ďalšie populárne značky Activistion Blizzard budú naďalej dostupné na PlayStation konzolách, kde si ich budú môcť zákazníci štandardne kúpiť.
  2. Dáta podľa Microsoftu ukazujú, že predplatené služby sú iba jedným zo spôsobov, ako zákazníci platia za hry. Call of Duty séria nebude exkluzívna pre Game Pass a bude naďalej dostupná na kúpu štandardným spôsobom.
  3. Sony podľa Microsoftu ignoruje „dynamickú podobu predplatených služieb“ a fakt, že Sony má vlastnú predplatenú službu, ktorá taktiež poskytuje exkluzívny obsah. „Sony je najväčším digitálnym distribútorom hier. Tým pádom obavy Sony ohľadom možnej konkurencie Game Passom jednoducho vyplývajú z tradičného odporu voči konkurencii, ktorí prichádzajú so snahou narušiť trh.“
  4. štvrtý dôvod je utajený
  5. Na trhu existuje množstvo iných distribučných kanálov a predplatených služieb, pričom mnohé z nich ponúkajú obsah, ktorý nie je dostupný na Xbox platformách.

Microsoft taktiež skritizoval Sony za pokrytectvo, nakoľko stratégiou spoločnosti v posledných rokov bolo získavanie exkluzívnych hier kde popri vlastných first-party hrách spoločnosť získavala aj exkluzívne dohody s third-party vydavateľmi.

Zdroj: ResetEra

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk