Rozhodnutie ešte pred koncom roka.
V januári ohlásená akvizícia vydavateľstva Activision Blizzard Microsoftom za 68,7 miliardy prinesie veľké zmeny do herného priemyslu a podľa odhadov by mala Microsoft spraviť jednou z najhodnotnejších herných spoločností na trhu. Aj preto je táto dohoda podrobená dôraznému skúmaniu zo strany regulačných orgánov a aj keď najväčším „strašiakom“ pre tento obchod je americká FTC (Federal Trade Commision), tak aj v iných častiach sveta čelí tento obchod skúmaniu.
Svoje vyšetrovanie už oznámila aj britská Competition and Markets Authority. Vo vyhlásení oznámila, že akvizícia bude mať veľký dopad na 190 miliardový videoherný trh a odovzdá Microsoftu populárne herné značky ako Call of Duty, Candy Crush a Warcraft a preto musí „preskúmať či táto dohoda poškodzuje konkurenčné prostredie a bude smerovať k horším produktom pre konzumentov a to napríklad prostredníctvom vyšších cien, nižšej kvality či zúženiu možností výberu.“
CMA bude prijímať podnety ohľadom tohto obchodu do 20. júla a úvodné rozhodnutie sa očakáva do 1. septembra.
Microsoft už pri ohlásení obchodu oznámil, že jeho uzavretie očakáva do 30. júna 2023, čo je koniec finančného roka spoločnosti. Spoločnosť zároveň robí proaktívne opatrenia na to, aby tento obchod prešiel regulačnými orgánmi. Už dávnejšie prezident spoločnosti oznámil, že séria Call of Duty ostane multiplatformovou aj v budúcnosti a prednedávnom sme taktiež informovali o tom, že Microsoft sa zaviazal ctiť si odbory a snahy pracovníkov o ich vytváranie.
Prečítajte si tiež