Detaily, detaily.
Todd Howard, šéf vývoja Starfieldu sa o svojej chystanej sci-fi hre rozhovoril pre web IGN a tak sme sa dozvedeli niekoľko zaujímavých detailov, ktoré potešia. No aj niekoľkých, ktoré asi sklamú.
Prvou informáciou je dĺžka hlavného príbehu hry. Podľa Howarda bude hlavná kampaň približne 20% väčšia oproti predchádzajúcim hrám BGS a hráčom by mala zabrať 30-40 hodín hrania: „Dostať sa na koniec potrvá trochu dlhšie, ako u predchádzajúcich hier a ešte stále dolaďujeme detaily. Je to však viac questov, takže by malo ísť o približne 20% viac obsahu, ako predtým.“
Veľkosť Starfield sa prejavila aj na počte riadkov dialógov. Zatiaľ čo Skyrim ponúkol hráčom 60 tisíc riadkov dialógov a Fallout 4 111 tisíc riadkov dialógov, tak Starfield ponúkne až 200 tisíc riadkov dialógov. Veľkosť sa však odrazila aj na svete a podľa Howarda bude mať Starfield najviac ručne vytvoreného obsahu v histórii štúdia.
Je však zrejmé, že viac ako tisícka navštíviteľných planét nebude obsahovať ručne tvorený obsah. Howard však dodal, že ručne je vytvorené čo možno najväčšie množstvo obsahu, ktorý sa vytvoriť dal a o zvyšok sa postarajú algoritmy: „Máme v hre veľa generovania, no to sme robili vždy. Je to veľká súčasť Skyrimu v oblasti questov. Používame procedurálne generovanie na vytváranie prostredia a vždy to tak fungovalo.
Dôkazom o ručne vytvorenom obsahu má byť fakt, že hra poskytne až štyri veľké mestá, pričom New Atlantis je najväčším mestom, ktoré BGS vytvorilo.
Bohužiaľ, nie všetky správy sú len dobré. Howard totiž potvrdil, že hráči nebudú môcť plynulo prechádzať z vesmíru na jednotlivé planéty a tieto segmenty sú striktne oddelené: „Keď sa snažíte stráviť veľa času inžinierstvom na vytváranie mechanizmov medzi týmito dvoma prostrediami, tak strávite veľké množstvo času vytváraním niečoho, čo nie je až také dôležité pre hráčov. Takže našou úlohou je zabezpečiť, aby hra bola skvelá keď pristanete a aby bola skvelá keď lietate.“
Vice-prezident Bethesdy Pete Hines v inom rozhovore o Starfielde zas potvrdil, že hráči budú mať možnosť ukradnúť nepriateľské vesmírne plavidlá. Hráči si totiž ešte počas gameplay prezentácie všimli pri vesmírnych súbojoch možnosť „dokovania“ nepriateľských plavidiel. Ako však celý systém bude fungovať, to zatiaľ nevieme.
Starfield príde v prvej polovici 2023 na PC a Xbox Series X/S a do predplatenej služby Xbox Game Pass.