Microsoft by prišiel o 1 miliardu dolárov ročne, ak by odstrihol Call of Duty od PlayStation platformy

Microsoft by prišiel o 1 miliardu dolárov ročne, ak by odstrihol Call of Duty od PlayStation platformy

 

Čísla však nehovoria úplne celú pravdu.

Keď v januári Microsoft ohlásil kúpu vydavateľstva Activision Blizzard, tak prvá otázka, ktorá mnohým napadla bola tá, či zostane Call of Duty séria multiplatformovou. Bude mať Microsoft „gule“ na to, aby spravil z tejto populárnej série exkluzivitu? A čo by to znamenalo?

Náznaky odpovedí však už máme aj teraz. Prezident Microsoftu Brad Smith totiž už dávnejšie prezradil, že Call of Duty ostane multiplatformovou sériou pričom asi najdôležitejším faktorom pre toto rozhodnutie je to, aby celá dohoda prešla cez regulačné orgány, ktoré ju stále môžu stopnúť.

Druhým argumentom však sú peniaze. Web TweakTown totiž analyzoval finančné výsledky spoločnosti Activision Blizzard a prišiel na to, že Microsoft by ako nový vlastník Activision Blizzard prišiel o 1,32 miliardy dolárov ročne. Táto suma zahŕňa všetky Activision Blizzard hry na PlayStation konzolách, no je zrejmé, že primárnu časť z toho tvoria práve Call of Duty hry.

Sony by tým pádom prišlo ročne o približne 500 miliónov dolárov (vzhľadom na 30% podiel, ktorý si berie z každej jednej kópie predanej hry a predanej mikrotransakcie).

Paradoxom je však, že PlayStation nie je najziskovejšou platformou pre Activision Blizzard. Nimi sú Apple a Google a to vďaka hrám od vydavateľstva King (Candy Crush) a hre Call of Duty Mobile. Platformy týchto spoločností (iOS a Android) prinášajú vydavateľstvu Activision Blizzard 1,49 miliardy dolárov ročne.

Samozrejme, tento graf však neberie do úvahy vplyv na trh, ak by sa Microsoft naozaj rozhodol spraviť z Call of Duty série exkluzivitu. Je totiž správnym predpokladom, že mnoho hráčov by investovalo do Xbox ekosystému na úkor PlayStation práve vďaka hrám ako Call of Duty, Diablo či Overwatch a pomer síl by sa v tržbách výrazne upravil. Navyše, Xbox sa v súčasnej generácii doťahuje na PlayStation z hľadiska počtu predaných konzol, čo bude mať taktiež vplyv na vyrovnanie tržieb v budúcnosti.

Tak či tak, Microsoft sa rozhodol ponechať Call of Duty aj na PlayStation konzolách a tak sa o reálnom dopade „Xbox exkluzivity Call of Duty“ na trh nedozvieme nič.

Zdroj: TweakTown

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk