Logické závery.
V týchto dňoch prebieha Game Developers Conference (GDC) a na takomto podujatí samozrejme nesmie chýbať Microsoft, ktorý sa snaží presviedčať vývojárov, aby využívali ich produkty pri tvorbe hier a zároveň aby svoje hry prinášali nie len na Xbox konzoly ale aj do predplatenej služby Xbox Game Pass.
Súčasťou toho bola aj prezentácia, ktorá nám ukázala pohľad do tejto predplatenej služby hlavne s ohľadom na masívne benefity, ktoré prináša. Vo videu sme sa tak dozvedeli to, ako Xbox Game Pass podľa Microsoftu zlepšuje herný priemysel a sprístupňuje hry väčšiemu publiku oproti tradičnej distribúcii.
Dozvedeli sme sa napríklad, že…
- …predplatitelia Xbox Game Pass hrajú o 40% viac hier, ako by hrali bez predplatného, čo je celkom logické, nakoľko Game Pass im dáva prístup k masívnemu katalógu hier bez dodatočného poplatku.
- …predplatitelia Xbox Game Pass hrajú hry naprieč 30% viac žánrami ako bez predplatného. To naznačuje, že bez nutnosti platby za konkrétnu hru sú predplatitelia ochotní vyskúšať hry v žánroch, ktoré nehrávajú bežne.
- …až 90% predplatiteľov predradilo Microsoftu, že vďaka predplatnému hrajú hry, ktoré by inak nevyskúšali.
- …v priemere sa počet aktívnych hráčov u starších hier po pridaní do služby zvýši 8,3-násobne.
- …pri nových hrách zažívajú hry oproti Steamu 3,5x väčší počet hráčov oproti Steamu. Pri hrách od veľkých vydavateľov je to taktiež 3,5x nárast a pri ID@Xbox hrách je to dokonca 15x nárast.
- …predplatitelia Xbox Game Pass míňajú v Xbox ekosystéme o 50% viac peňazí ako tí, ktorí službu predplatenú nemajú.
- …monetizácia hier sa po pridaní hier do Game Passu zvýši 2,8x.
- …Indie segment zažil na Xboxe rast vo výške 300% oproti roku 2016 za čo vďačia hlavne Game Passu.
Zdroj: Microsoft