Určite to nejde podľa plánu.
Okolo nového štúdia Microsoftu, The Intitiative bolo vždy veľa kriku a známe mená vzbudzovali veľké očakávania. Samozrejme, vybudovanie nového vývojárskeho štúdia a novej hry so sebou prináša veľké časové nároky, no asi aj slepý by si všimol, že veci nejdú podľa plánu. Až príliš často sa v súvislosti s týmto štúdiom spomínajú odchody vysokopostavených vývojárov, naposledy včera.
A tak sa redaktor VGC Andy Robinson pustil do pátrania. A nemá pre fanúšikov Xbox platformy príliš dobré správy. Podľa jeho zdroja z prostredia štúdia zažilo totiž štúdio The Initiative v posledných 12 mesiacoch „rýchle a zbesilé“ odchody.
Štúdio má podľa LinkedIn v súčasnosti menej ako 50 zamestnancov a zatiaľ čo za posledný rok odišlo zo štúdia 34 zamestnancov, tak novými členmi štúdia sa stalo iba 12 vývojárov. Tieto odchody majú niekoľko príčin.
Prvou je ohlásenie spolupráce so štúdiom Crystal Dynamics na vývoji hry. Zdá sa totiž, že štúdio na seba prebralo väčšinu zodpovednosti za produkciu hry Perfect Dark. Bývalí zamestnanci The Initiative citovali pod rúškom tajomstva „nedostatok kreatívnej autonómie“ a „pomalý postup pri vývoji.“
Problém podľa nich vedenie projektu v podobe šéfa štúdia Darella Gallaghera a šéfa vývoja Dana Neuburgera, ktorý taktiež paradoxne ohlásil svoj odchod. Štúdio totiž aj na svojich stránkach hlási „pracovné prostredie plné kolaborácie,“ no podľa výpovedí bývalých zamestnancov má The Initiaitive štandardnú „top-down“ štruktúru, kde mali Gallagher a Neuburger celý projekt pevne vo svojich rukách namiesto „bottom-up“ prístupu, kde by sa každý zo senior vývojárov priamo podieľal na dôležitých rozhodnutiach o hre.
Prečítajte si tiež
Hra Perfect Dark stratila ďalšieho dôležitého člena vývoja
Zaujímavé na tomto fakte je aj to, že Microsoft je až priveľmi zhovievavý k situácii, ktorá sa v štúdiu momentálne deje a to napriek tomu, že vývoj ide pomalšie, ako sa pôvodne predpokladalo. Práve problémy s retenciou vývojárov boli dôvodom, prečo Microsoft získal na vývoj hry štúdio Crystal Dynamics, ktoré spadá pod vydavateľstvo Square Enix. Gallagher a aj Neuburger totiž v minulosti pôsobili v tomto štúdiu a spoliehali sa, že ich znalosť procesov v tomto štúdiu nakopne vývoj hry.
{embed_video //youtu.be/S–lFTxAVs8}
Vedenie Xbox tímu je údajne „obrnené trpezlivosťou“ pri first-party vývojároch, pretože sa snažia vytvoriť hry, ktoré budú získavať nie len priazeň hráčov ale aj uznanie kritikov. Daňou za túto trpezlivosť je však fakt, že niekedy projekty vyžadujú viac času, ako sa predpokladalo a hry ako Everwild a Perfect Dark sú toho dôkazom.
Gallagher pre VGC povedal: „Nie je jednoduché vytvoriť štúdio a zobrať si na starosť obľúbenú značku. Pri vytvorení The Initiative sme od začiatku chceli využiť výhody spoluvytvárania hier s inými štúdiami, aby sme dosiahli svoje ambície a sme nadšení z našim vzťahom s Crystal Dynamics. Je to cesta a občas sa stáva, že ľudia prichádzajú a odchádzajú, hlavne počas pandémie, ktorú sme prežili počas posledných dvoch rokov a čaká nás ešte veľa práce, aby sme hráčom dodali skvelú Perfect Dark hru. Želám naším bývalým kolegom to najlepšie, no verím tímu, ktorý máme k dispozícii s novým talentom ktorý prichádza a nemôžem sa dočkať, kedy sa podelíme s novými informáciami s fanúšikmi.“