Indie vývojári sa obávajú, že ich kúpa Activison Blizzard Microsoftom poškodí

Indie vývojári sa obávajú, že ich kúpa Activison Blizzard Microsoftom poškodí

 

 Menej svetla na indie hry.

Ohlásená akvizícia vydavateľstva Activision Blizzard nemá vplyv iba na PlayStation fanúšikov ale aj na tvorcov hier. Tak to aspoň vidia samotní indie vývojári, ktorí sa boja, že Microsoft ich vďaka svojmu masívnemu portfóliu first-party hier v budúcnosti nebude potrebovať. Čo by bolo smutné vzhľadom na to, že Microsoft si vzťah s inde vývojármi v posledných rokoch vypestoval skvelo vďaka ID@Xbox programu.

O svoje obavy BBC podelilo hneď niekoľko indie vývojárov, medzi ktorými bola aj Tanya Short, ktorá vytvorila hru Boyfriend Dungeon, ktorá sa v súčasnosti nachádza v Game Passe. Tvrdí, že Microsoft uzatváral s indie vývojármi Game Pass dohody v čase, keď nemali k dispozícii vlastné first-party hry, no to môže veľmi rýchlo skončiť. Microsoft totiž po uzavretí obchodu bude disponovať viac ako 30 first-party štúdiami: „Akvizícia Activison Blizzard v nás vzbudila strach, pretože zabezpečila jednu vec – že tieto veľké hry môžu dominovať počas celého roka a čo potom budeme robiť?“

K týmto obavám sa pridal aj tvorca hry Replaced Yura Zhadanovich. Ten na jednej strane chváli Microsoft za prístup k jeho štúdiu, no vyjadril obavy, či bude mať Microsoft záujem o indie hry v Game Passe nakoľko bude disponovať množstvom AAA hier.

Podobnú rétoriku zvolil aj analytik Ampere Analysis Piers Harding-Rolls: „Indie hry mimo Game Passu môžu stratiť pozornosť od hráčov, pretože väčšina predplatiteľov Game Passu sa bude sústreďovať na hry, ktoré dostanú vrámci predplatného.“ To môže logicky znamenať, že indie hry mimo predplatenej služby sa budú predávať horšie.

CVP Xboxu Sarah Bond však na tieto negatívne vyhliadky reagovala vyhlásením, že indie vývojári sú stále v hľadáčiku Microsoftu: „Stále investujeme do indie vývojárov a budeme v tom pokračovať aj za predpokladaného rastu služby.“

Je zrejmé, že s narastajúcim počtom first-party štúdií má pred sebou Microsoft veľmi delikátne rozhodnutia. Predplatiteľov do služby totiž prinášajú primárne AAA hry a preto je dôležité vydávať ich pravidelne, no na druhej strane sú indie hry v službe tiež veľmi populárne. A bola by škoda, keby Microsoft roky budovania vzťahu s inde doslova zahodil.

Zdroj: BBC

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk