Vysvetlenie snahy.
Microsoft kládol v poslednom roku veľký dôraz na to, aby do svojho herného streamovania pridával hry s možnosťou dotykového ovládania. Ide o špecializované ovládacie schémy šité na mieru konkrétnym hrám a v súčasnosti podporuje dotykové ovládanie vyše 100 hier v službe Xbox Game Pass.
A Microsoft teraz objasnil, prečo kladie takýto dôraz na aspekt, ktorý príde mnohým hráčom ako zbytočné mrhanie času a prostriedkov. Monty Hernandez z Microsoftu totiž prezradil, že až 20% hráčov používajúcich Xbox herné streamovanie používa dotykové ovládanie ako jedinú možnosť ovládania: „Preto je pre nás dôležité, aby sme umožňovali podporu dotykového ovládania a hlavne aby sa hry s dotykovým ovládaním hrali dobre.“
Hernandez taktiež ukázal zoznam hier, kde až 30% streamovacích posedení tvorí hranie prostredníctvom dotykového ovládania. A zoznam vás možno prekvapí:
- Hades
- New Super Lucky’s Tale
- Yakuza: Like a Dragon
- Scarlet Nexus
- Dragon’s Quest XI
- Minecraft Dungeons
- Football Manager 2022 Xbox Edition
Vzhľadom na prekvapujúcu popularitu dotykového ovládania asi neprekvapí fakt, že už aj vývojári sú otvorení implementácii vo svojich hrách. Preto bol na platforme GitHub zverejnený layout, ktorý si vývojári vedia prispôsobiť pre potreby vlastnej hry.
„Vidíme v priemere 2-násobok využívania hier cez Xbox Cloud Gaming naprieč žánrami pri hrách, ktoré implementovali dotykové ovládanie.“