Ako sa tento koncept premení na hru?
Začiatkom tohto týždňa sme vám prezradili, že Xbox pracuje so spoločnosťou Mainframe na cloud MMO hre cez svoju Xbox Game Studios divíziu. Pôjde teda o hru pre Xbox konzoly, PC a smartfóny. Išlo o tvrdenie redaktora Windows Central Jeza Cordena.
Túto informáciu však teraz potvrdil aj redaktor VentureBeat Jeff Grubb, ktorý o tomto projekte prezradil viac a je zrejmé, že projekt srší obrovskými ambíciami.
Podľa jeho informácií je kódové označenie tejto hry Pax Dei. Cloud-native hra by mala znamenať, že sa hrá rovnako bez ohľadu na zariadenia na ktorom hru hráte. Navyše, štúdio Mainframe preskúmava možnosti pridania herných mechaník, ktoré fungujú v závislosti od zariadenia.
Kľúčovým konceptom hry je, že mechaniky hry sa zväčšujú v komplexnosti. Čiže v Pax Dei by ste síce mohli robiť niektoré herné úkony na vašom smartfóne – napríklad craftovanie alebo zberanie zdrojov. Komplexnejšie herné úkony, ako raidy alebo veľké misie iného typu by však na hranie vyžadovali PC alebo konzolu. Tým pádom by mohli byť hráči zainteresovaní do sveta hry aj v čase, keď nesedia práve za konzolou.
Podľa Grubba vyvoláva tento projekt v Xboxe nadšenie, pretože ide nie len o inovatívny projekt z pohľadu herného dizajnu, ale snaží sa prekonať aj problémy cloud herného vývoja a Microsoft dúfa, že štúdio Mainframe im ukáže cestu do budúcnosti, aby tento koncept mohli následne použiť ďalej.
Grubb totiž dodal, že podobný štýl hry chce pre Xbox vytvárať Hideo Kodžima, ktorý údajne ešte stále s Microsoftom doťahuje detaily spolupráce, no Microsoft už pred nejakým časom najal dizajnérku Kim Swift, aby mu s projektom pomohla.
Prečítajte si tiež