Nevyužitý potenciál konzoly.
V pondelok sme sa dočkali vydania dema Alpha Point, ktoré vytvorilo kanadské štúdio The Coalition, tvorcovia Gears série. Tí si na ňom vyskúšali, ako sa pracuje s Unreal Engine 5, poskytli tvorcovi enginu spätnú väzbu ohľadom toho, čo je potrebné dokončiť a taktiež otestovali engine priamo na konzole Xbox Series X.
A aj keď táto niekoľkomesačná práca priniesla celkom pôsobivé výsledky, tak samotné štúdio si je vedomé, že pri plnohodnotnej hre a potrebnej optimalizácií sa z enginu dá dostať ešte oveľa viac.
Zástupca štúdia to potvrdil webu IGN. Podľa neho je Alpha Point demo iba „špičkou ľadovca“ a nereprezentuje to, čo štúdio dokáže vykúzliť na konzolách Xbox Series X/S. Demo ani nebolo stavané na to, aby využilo plný potenciál konzol.
„S prichádzajúcimi zlepšeniami v Xbox Series shader compiler, adaptáciu rýchlejších render targetov, používania async compute a raytracingu môžeme očakávať výkonnostné zlepšenia a kvalitatívne zlepšenia a lepšie využívanie hardvéru. Taktiež sme ešte nepridali hardvérový Variable Rate Shading, ktorého benefity sme mohli vidieť v Gears 5 na Xbox Series X/S, no zatiaľ sa nenachádza v Unreal Engine 5, no s Epicom plánujeme jeho pridanie. Tieto Xbox-špecifické výhody doplnia cross-platformovú optimalizáciu a to všetko očakávame od Epicu smerom k oficiálnemu vydaniu Unreal Enginu 5 na budúci rok.“