Benefit pre všetkých.
Microsoft v roku 2019 ohlásil kúpu malého, no populárneho štúdia Double Fine, ktoré bolo v tom čase v hlbokom vývoji hry Psychonauts 2. No situácia mala od ružovej veľmi ďaleko. Finančná kampaň na platforme Fig už totiž dotiekla a vydavateľ hry Starbreeze bol blízko bankrotu.
A tak pribehol Microsoft a okrem kúpy štúdia kúpil aj vydavateľské práva na hru. A podľa výtvarníka štúdia Geoffa Soulisa to hre extrémne pomohlo. Kvôli dochádzajúcim financiám pred akvizíciou totiž hra nemala niekoľko prvkov, ktoré sa vo finálnej verzii hry vďaka peniazom Microsoftu a času navyše vyskytnú.
„Aby som citoval staré porekadlo – čas sú peniaze,“ povedala dizajnérka štúdia Lauren Scott. Čas navyše umožnil štúdiu pridať do hry napríklad súboje s bossmi a taktiež aj priniesť väčšiu rôznorodosť pri štandardných nepriateľoch: „Určite nám bolo umožnené viac dýchať pri tvorbe našich nepriateľov, pretože tých sme dizajnovali na konci a potrebovali trochu viac lásky.“
Koniec-koncov tak z akvizície Double Fine budú profitovať aj hráči na PlayStation 4. Hra je totiž kvôli Fig kampani plánovaná aj pre túto platformu a tým, že peniaze Microsoftu umožnili štúdiu viac času a zdrojov na vylepšenie a dokončenie hry.
Či to však pomôže, to uvidíme 25. augusta, kedy hra príde na PC, Xbox konzoly a PlayStation 4.