Napriek tomu, že mnoho hier tak funguje.
Dosť častým argumentom proti predplatnému Xbox Game Pass a faktu, že Microsoft pridáva všetky hry od svojich štúdií do tejto predplatenej služby v deň vydania je to, že na konci budú všetky hry tzv. live service aby motivovali hráčov neustále držať aktívne predplatné.
A aj napriek tomu, že Microsoft má vo svojom first-party portfóliu hneď niekoľko takých (Halo Infinite, Sea of Thieves alebo Minecraft), tak podľa šéfa Xbox štúdií Matta Bootyho to neznamená, že každá hra bude nasledovať tento systém.
„Nemáme mandát ktorý hovorí, že každá hra musí byť neustále vyvíjajúcou sa live service hrou. Zoberte si napríklad Psychonauts. Možno jedného dňa príde Psychonauts 3, no určite nepôjdem za Timom Schaferom aby som mu povedal, že tú hru musí spraviť. Viem aké hry vytvára a nemyslím si, že začne vytvárať hry, ktoré budú mať sezóny a ktoré budú podporované päť rokov.“
Booty tvrdí, že hry pre jedného hráča sú extrémne dôležité a nebudú „kompromitované“ faktom, že existujú aj live service hry: „Sea of Thieves má dlhotrvácnosť a budeme mať aj Halo multiplayer, ktorý bude zahŕňať sezóny, ale Compulsion Games, naše štúdio v Montreale nemá nakázané, aby vytvorili niečo, čo bude mať sezóny a šesť kúskov DLC obsahu. Tell Me Why bol napríklad príbeh, ktorý sme chceli povedať a hra taktiež nemala mandát, aby tam boli pridané sezóny.“
Phil Spencer, šéf Xboxu taktiež v rovnakom rozhovore pre The Guardian prezradil, že keď chce byť Xbox značkou pre celý svet a zaujať čo najväčšiu demografickú škálu, tak bude musieť expandovať a to napríklad zahŕňa aj vytvorenie/akvizíciu tímov v oblastiach ako India, Afrika alebo Južná Amerika: „Prekvapilo by ma, keby sa to nestalo,“ odpovedal Spencer na otázku, či si myslí, že v najbližších 3-5 rokoch sa herný priemysel nerozšíri mimo tradičných krajín herného vývoja: „Už len tým, aký talent je tam dostupný a ako sa zjednodušila práca s nástrojmi pri vývoji.“
Matt Botty dodal: „Očakávame, že v budúcnosti budú niekoľko stočlenné štúdiá v týchto teritóriách. A nie vo forme podporných štúdií, ale tímy, ktoré vytvárajú najlepšie verzie blockbusterových hier, ktoré môžu byť určené pre daných trh. Taká je vízia.