Live service sem, live service tam.
Mať Live Service hru z primárne singleplayerovej hry, to je v roku 2021 snom asi každého vydavateľa. Hlavne keď je to dobre monetizované a hráči majú dôvod načrieť do in-game obchodu. Zdá sa však, že Ubisoft je najbližšie k realizácii takéhoto masívneho projektu.
Redaktor Bloomberg Jason Schreier totiž informuje o tom, že Ubisoft vyvíja novú Assassin’s Creed hru, čo asi neprekvapí nikoho. Čo ale prekvapí je povaha tohto projektu, ktorý má podľa ľudí familiárnym s vývojom tohto projektu názov Assassin’s Creed Infinity.
V skratke by malo ísť o Assassin’s Creed platformu do ktorej budú postupne pribúdať nové prostredia, nové kampane a pôjde tak o jednu „masívnu online platformu, ktorá sa bude časom vyvíjať.“ Tento projekt je tak masívny, že sa na jeho vývoji majú podieľať obe hlavné Assassin’s Creed štúdiá – Ubisoft Montreal a Ubisoft Quebec. Tradične vývoj Assassin’s Creed hier fungoval tak, že štúdia v Quebecu a Montreale sa striedali pri ich vývoji. Montreal viedol vývoj Origins, Quebec zas Odyssey a Montreal viedol vývoj Valhalla.
Hlavnými prvkami Assassin’s Creed Infinite je „vyvíjajúca sa platforma s niekoľkými zasadeniami“ a hry „ktoré budú spojené, no budú vyzerať a hrať sa rozlične“ pričom nápad už tradične vzišiel z popularity GTA Online a vyvíjajúceho sa veta Fortnite.
NEW: The future of Assassin’s Creed is live service. Ubisoft Montreal and Quebec have teamed up for Assassin’s Creed Infinity, a huge platform planned to have multiple settings. But after the reorg, several men accused of abuse remain in charge. My latest: https://t.co/fre2ljvh8g
— Jason Schreier (@jasonschreier) July 7, 2021
Schreier však upozorňuje na to, že plány sú stále v procese dizajnu a hra určite nebude vonku skôr ako v roku 2024, no základná myšlienka je jasná – Ubisoft chce vytvoriť Assassin’s Creed hub, cez ktorý umožní prístup k viacerým Assassin’s Creed hrám (väčším a aj menším), no všetko pod záštitou tlačenia na live service prvky, kam Ubisoft očividne so sériou smeruje. Za týmto účelom Ubisoft efektívne spojil štúdiá v Montreale a Quebecu do jedného celku a ich úlohou je spolupracovať, aby sa dopracovali k úspešnému koncu tohto masívneho projektu.
Samozrejme, stále existuje malá šanca, že celý koncept vyvíjajúceho sa sveta upadne v hernom priemysle do zabudnutia, čo prinúti aj Ubisoft, aby tento koncept prehodnotili, no vzhľadom na smerovanie GTA VI je to celkom jasná cesta vpred.
Prečítajte si tiež
Známy herný redaktor potvrdzuje: GTA VI neočakávajme skôr ako v roku 2025!
Séria Assassin’s Creed vznikla v roku 2007 a v súčasnosti ide o najpopulárnejšiu hernú sériu Ubisoftu, nakoľko predala viac ako 155 miliónov kópií.