Z traileru to nebolo celkom jasné.
Jedna z nových ohlásených exkluzivít pre Xbox počas E3 2021 konferencie Microsoftu bol nový projekt od štúdia Avalanche Studios, ktoré možno poznáte ako tvorcov série Just Cause či hry Mad Max. Hra má názov Contraband, no vďaka tomu, že Microsoft si na odhalenie vybral CGI trailer, tak z neho nebolo celkom jasné, o čom má táto hra byť.
Našťastie tu však máme niekoľko informácií, ktoré štýl hry ozrejmia. A tieto informácie pochádzajú z dizajnového dokumentu hry vďaka ktorému Microsoft zastrešil tento herný projekt ešte v čase, kedy mal označenie „Project Typhoon.“
Najprv však vyjadrenie producenta hry, ktorý prezradil, že hra je vo vývoji približne tri roky a je to „najambicióznejší a najšialenejší projekt štúdia, pri ktorom štúdio čerpá zo svojich 18-ročných skúsenosti počas ktorých tvorili krásne a veľké svety plné krásnych výhľadov a fascinujúcich momentov hrateľnosti.“
Hra Contraband sa odohráva vo fiktívnej krajine Bayan v 70-tych rokoch a ide o kooperatívne zameranú hru a jej hlavnou témou je pašeráctvo.
Podľa dizajnového dokumentu je Bayan inšpirovaný prostredím Južnej Ázie a malo by ísť o „akčnú a explozívnu sandbox hru,“ s podporou co-opu pre štyroch hráčov. Podľa dokumentu by však strelné zbrane mali byť pre hráčov až tou poslednou inštanciou a to isté platí aj pre nepriateľov. Hra je totiž zameraná na krádeže a pašeráctvo a prestrelky by pašovaný tovar zničili. Gro hrateľnosti tak teda bude spočívať v súbojoch na štyroch kolesách, podobne ako v hre Mad Max.
Hra je tak označená ako „vehicle first“ a vozidlo hráčov je popisované ako rovnako dôležité, ako je dôležitý oblek pre Iron Mana. Hráči budú môcť svoje vozidlo upravovať, vylepšovať a hľadať ten správny balans medzi silou arzenálu a rýchlosťou a svižnosťou.
Contraband cieli do „live service“ vôd a preto bude hra konštantne vylepšovaná a bude dostávať nový obsah.
Zatiaľ však nevieme kedy sa hry dočkáme, no podľa dostupných informácií cielia vývojári vydanie na rok 2023 pre Xbox Series X/S a PC. Je však potrebné podotknúť, že tieto informácie sú z dizajnového dokumentu hry a v priebehu vývoja sa môžu zmeniť.