Praktický úžitok však neexistuje.
Chcete dostávať najnovšie herné informácie? Stačí jeden klik na SLEDOVAŤ.
Kto čakal veľký rozdiel vo výkone Xbox Series X a Playstation 5 v multiplatformových hrách, ten asi zostal zatiaľ prekvapený. Aj keď sa nájde zopár hier, kde vyšší teoretický výkon Xbox Series X je jasne viditeľný (Hitman 3), tak často sú výsledky vyrovnané, alebo má dokonca navrch Playstation 5. Či sa situácia zmení, to ukáže až čas, no zatiaľ sú fakty celkom jasné.
A jednou z hier, ktorá má „paritu“ medzi jednotlivými verziami je next-gen port hry Control od fínskeho štúdia Remedy. Táto hra ponúka 1440p s ray tracingom a 30FPS alebo 1440p bez ray tracingu a 60FPS. Detaily sú taktiež rovnaké. A výsledky testov, ktoré vyprodukoval populárny web Digital Foundry hovorí celkom jasne. Obe módy na oboch konzolách sú takmer totožné.
Redakcia sa však dostala k zaujímavému zisteniu. Hra síce v RT režime má uzamknutie na 30FPS, no to je aktívne iba počas hrania. V momente, keď zapnete foto mód, tak sa toto uzamknutie uvoľní a tak je možné v teoretickej rovine porovnať grafický výkon Xbox Series X a Playstation 5. Procesor je vo foto móde prakticky nečinný a tento mód vytvára veľkú záťaž na grafické výpočty a tak sú dáta z tohto testu síce akademické, no veľmi relevantné.
Redakcia Digital Foundry tak vytvorila 21 relevantných situácií v ktorých bolo možné porovnať grafický výkon oboch konzol a zistili, že priemerný rozdiel vo výkone Xbox Series X a Playstation 5 je 16% v prospech Xbox Series X. Čiže podobné číslo, ako je aj teoretický výkon oboch konzol (12,1 TFLOPs vs. 10,2TFLOPs) a podobné číslo o akom sa hovorilo ešte pred vydaním konzol.
Je tak škoda, že Remedy neponúka možnosť odomknutia frameratu na Xbox Series X. Je zrejmé, že hra je schopná produkovať oveľa viac snímkov za sekundu a vzhľadom na podporu VRR na konzole by mohlo ísť o oveľa lepší zážitok ako uzamknutých 30FPS.