Dvojitá absencia.
Mass Effect: Legendary Edition sa nám zatiaľ formuje veľmi dobre. Kto čakal cynický cashgrab je možno prekvapený, pretože BioWare sa zjavne snaží poskytnúť čo najviac vyladený zážitok a najväčšími zmenami prešiel najstarší diel – Mass Effect 1.
Celá kolekcia trilógie hier však pricestuje na naše disky bez dvojice, na ktorú sme boli zvyknutí pri pôvodných hrách. Chýbať bude totiž DLC k Mass Effect 1 s názvom Pinnacle Station a hlavne bude chýbať kompletná multiplayerová ponuka z Mass Effect 3. Otázka prečo je teda legitímna.
Najprv Pinnacle Station. Toto DLC nikdy nepatrilo medzi obľúbené a ani veľmi kladne hodnotené a zdá sa, že fanúšikovia ho chcú v hre primárne kvôli pocitu kompletnosti ságy. Toto DLC nevytvorilo priamo BioWare a jeho autormi je štúdio Demiurge Studios.
Podľa šéfa projektu Maca Waltersa bolo získanie tohto DLC obsahu „emocionálnou horskou dráhou.“ Najprv totiž zistili, že ich pôvodný zdrojový kód k DLC sa stratil a tak oslovili tvorcov zo štúdia Demiurge, aby im poskytli záložný zdrojový kód. No ten bol poškodený a tak ostala posledná možnosť – vytvoriť celé toto DLC znova. To však nepripadalo do úvahy kvôli nárokom na čas. Jeho znovuvytvorenie by totiž trvalo minimálne pol roka: „Želám si, aby sme ho mohli pridať. Úprimne, hlavne preto, že táto kolekcia mala reprezentovať všetko, čo tento tím vytvoril spojené dohromady – všetok obsah pre jedného hráča. A nechať to na podlahe strižne bolo srdcervúce.“
Čo však multiplayer v Mass Effect 3? Ten určite má zdrojový kód. No podľa BioWare by bola jeho integrácia do hry „veľmi komplikovaná.“ Multiplayer v Mass Effect 3 bol vlastne kooperatívnym módom hordy, ktorý si získal prekvapujúco veľkú popularitu. A celá ekonomika módu bola obalená do mikrotransakcií a lootboxov a nepochybujeme o tom, že to bol jeden z dôvodov, prečo sa ho BioWare rozhodlo nepridať do kolekcie.
„Som presvedčený o tom, že sme vybrali veci o ktoré sa zaujímajú najväčší fanúšikovia série. A čo sa týka multiplayeru, bolo to ťažké. Spojazdniť všetky online systémy by nám zabralo veľa času a taktiež by zahŕňalo veľa logistiky. Ekonomika módu je vybudovaná úplne inak. A následne sme sa spýtali, či ho chceme podporovať dlhodobo. Alebo čo s ľuďmi, ktorí ho hrávajú aj dnes? Nájdeme spôsob, ako prepojiť hráčov na Playstation 3 a Playstation 4?“
Takže BioWare sa na jeho integráciu „vykašľalo.“ Čo je síce škoda, no je jasné, že drvivá väčšina fanúšikov je tu pre kampaň pre jedného hráča a tá tu bude…