Jeden vyhráva tam, druhý zase inde.
Populárny technologický Youtube kanál NX Gamer sa rozhodol pre celkom netradičný test novej generácie konzol. Žiadne vizuálne porovnania a porovnanie frameratu, ale porovnanie vstupnej odozvy ovládačov pre Xbox Series X/S a ovládača DualSense pre Playstation 5.
Preč sú totiž časy, kedy sme tolerovali masívnu vstupnú odozvu pri hraní hier (pozdravujem Killzone 2) a dokonca sa tvárili, že je to súčasť zážitku. Responzívne ovládanie je totiž extrémne dôležité a dôraz naň kladú obaja výrobcovia konzol. Výsledkom toho sú výrazné zlepšenia a skrátenie odozvy pri ovládaní na konzolách Xbox Series X/S a Playstation 5. Vo väčšine prípadov.
Ako si však tieto konzoly vedú proti sebe? Microsoft ešte pred vydaním svojich konzol totiž pracoval na technológii DLI (Dynamic Input Latency), ktorá mala práve prispieť k zníženiu odozvy pri hraní a zlepšení zážitku.
Aké sú teda výsledky?
V bežnom užívateľskom prostredí disponuje lepšou (rozumej nižšou) odozvou Playstation 5, no iba o jeden frejm, čo je prakticky nespozorovateľný rozdiel. Dôležitejšie sú však výsledky v hrách.
Tu sa víťazi striedajú. Zatiaľ čo v Assassin’s Creed Valhalla a Watch Dogs: Legion vedie Xbox Series X, tak v hrách Dirt 5 a Call of Duty: Black Ops Cold War vedie Playstation 5. S výnimkou Watch Dogs: Legion však nová generácia konzol výrazne poráža tú starú, takže optimalizácia sa pri všetkých nových konzolách vydarila.
Samozrejme, v prípade merania vstupnej odozvy platí, že čím vyšší framerate, tým nižšia vstupná odozva. Preto môžeme napríklad pri Assassin’s Creed Valhalla pozorovať tak veľké rozdiely vo vstupnej odozve medzi 60FPS a 30FPS módom hry.