Všetko ide podľa plánu.
Jednou z najväčších udalostí nedávno skončeného kalendárneho roka bola bez najmenších pochýb kúpa spoločnosti Zenimax Media Microsoftom za 7,5 miliardy dolárov. Táto predbežná dohoda o kúpe zahrňuje osem nových herných štúdií a vlastníctvo značiek ako Doom, Quake, Wolfenstein, The Elder Scrolls, Fallout, Dishonored, Prey a ďalších.
Dohoda však ešte nie je právne kompletne uzavretá, nakoľko ju musia posúdiť regulačné úrady, no neočakáva sa, že by sa malo niečo zmeniť. Jej dokončenie sa tak očakáva v prvej polovici tohto kalendárneho roka a podľa Phila Spencera, šéfa Xboxu je všetko na dobrej ceste. Prezradil to v podcaste Majora Nelsona.
„Teším sa na to, keď budeme môcť začať spolupracovať ako jedna spoločnosť. Teším sa na 2021 a Bethesda bude dôležitou súčasťou tohto roka. Na budúci rok by sme mali dostať finálne schválenie. Všetko je tak na dobrej ceste. Následne začneme s plánovaním, ktoré s nimi spravíme. Momentálne sme tak trochu v pozadí a Bethesda pracuje na veciach tak ako predtým, pretože ich ešte nevlastníme.“
„Som rád, že sme sa dočkali pozitívnej reakcie od Xbox fanúšikov, no dôležitejšia je pre mňa spokojnosť Bethesda tímov, pretože tieto tímy budú kritické vzhľadom na naše ciele v budúcnosti. Už sa neviem dočkať budúcnosti. Teším sa na Starfield a na množstvo ďalších vecí, pričom niektoré z nich sú ohlásené a iné ešte nie. Myslím si, že budú skvelým prírastkom k našim existujúcim štúdiám.“
Z Xbox Game Studios sa tak stane vydavateľ, ktorý bude nekorunovaným kráľom WRPG žánru, minimálne z hľadiska počtu projektov na ktorých štúdiá Xboxu pracujú. Na hrách v tomto žánri totiž pracujú štúdiách Obsidian Entertainment (Avowed, The Outer Worlds), Playground Games (Fable), inXile (Wasteland 3) a po novom už aj Bethesda Game Studios (Fallout, Starfield, The Elder Scrolls) a Zenimax Online (The Elder Scrolls Online). A uvedomuje si to aj Spencer: „Myslím si, že naše schopnosti v RPG žánri s Obsidianom, inXile, a s prácou na Fable od Playground Games a s tým, čo dokáže Bethesda…to sú masívne možnosti.“
„Taktiež to rozšírilo naše možnosti v FPS žánri so štúdiami ako id Software, 343 či Machine Games a zdvojnásobuje to počet našich štúdií, čo je skvelé, keď sa nad tým zamyslíte. Zároveň sa na to pozerám aj z geografického hľadiska. Premýšľam nad tým, kde sú tieto štúdiá umiestnené, pretože chcem mať tímy v rôznych kútoch sveta.“
Spencer zároveň vyzdvihol prístup vedenia Microsoftu, hlavne šéfa Satya Nadellu a finančnej šéfky Amy Hood: „Prišli sme za nimi a povedali sme, že máme takýto nápad. Náš biznis funguje dobre a je ziskový a rastúci. A preto majú vieru v Xbox.“