Vlastne sa to nedá jednoznačne určiť.
Službu Xbox Game Pass asi nemusíme veľmi predstavovať. Predplatená služba, ktorá dáva hráčom prístup k stovkám hier na PC, konzolách Xbox a smartfónoch Android, pričom jej ponuka je zložená z first-party hier Microsoftu a third-party hier.
A v posledných mesiacoch sa v službe objavilo viacero takýchto hier, naposledy nová expanzia Destiny 2, ktorá stála 39,99€ na ostatných platformách, no Game Pass predplatitelia ju majú vrámci svojho predplatného. A určite je na mieste otázka, aký dôvod majú third-party vývojári pridať tieto hry do služby Game Pass a čo za to od Microsoftu dostávajú? Je zrejmé, že odpoveďou na všetko sú peniaze a šéf Xboxu Phil Spencer prezradil, ako tento biznis model vlastne funguje.
A vlastne prezradil to, že žiaden univerzálny kľúč na získavanie third-party obsahu neexistuje a všetko sa rieši „prípad od prípadu.“
„Dohody sú vo väčšine prípadov zamerané na potreby samotných vývojárov. Obyčajne malí alebo stredne veľkí vývojári vyvíjajú hru a povedia nám: „Hej, sme ochotní dať hru v deň vydania do služby Game Pass, keď nám dáte X dolárov hneď teraz.“ A to im umožní vytvoriť pevnú pôdu pod ich nohami s ohľadom na úspech hry. Vedia, že sa im ich investícia vráti.“
„Niekedy však platíme za plnú produkciu hry, zatiaľ čo umožníme jej vydanie na ostatných platformách ako Steam, Playstation či Nintendo Switch. Pre nás je výhodou, že hra je v deň vydania v Game Passe. A pre vývojárov je to ochrana pred rizikom. Hru tak môžu pripraviť. A zároveň majú veľký potenciál tento zisk ešte zvýšiť vydaním na ostatných platformých.“
Iný vývojári zas podľa Spencera preferujú dohodu, ktorá sa točí okolo monentizácie cez mikrotransakcie. A následne sú takí, ktorí sa dohodnú na platbách na základe počtu odohraných hodín v Game Passe: „Sme otvorení experimentom s rôznymi partnermi. Keď sme začali s Game Passom, všetky dohody išli cez množstvo odohraných hodín. No niektorí nám povedali: „Áno, áno, rozumieme tomu, no zatiaľ Game Passu neveríme a chceme peniaze vopred.“
Spencer však dúfa, že do budúcnosti nájde Microsoft hybridný model, ktorý bude zahŕňať platbu vopred a následne aj ďalšie peniaze v závislosti na počte odohraných hodín, ktorý prinesie benefit obom stranám.
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám!