Všetko však asi ukáže až čas.
Netradičný prístup Microsoftu k novej generácii konzol vyvoláva v očiach hráčov mnoho otáznikov. Ešte nikdy sme tu totiž pri vydaní novej generácie nemali dve konzoly od jedného výrobcu, ktoré by sa líšili vo výkone. Je to niečo podobné, ako keby Sony vydala Playstation 4 a Playstation 4 Pro v ten istý deň.
Preto je veľmi častou otázkou, či Xbox Series S nebude „brzdiť“ next-gen hry kvôli nižšiemu grafickému výkonu, ktorý ponúka. Názorov je veľa a mnoho vývojárov už vyjadrilo svoje obavy z faktu, že budú musieť svoje hry optimalizovať na ďalší hardvér, čoho si je vedomý aj Phil Spencer.
Tvorcovia hry Vigor z českého štúdia Bohemia Interactive si však myslia, že Series S nebude brzdiť vývoj next-gen hier. Petr Kolář a David Kolečkář totiž prezradili, že Xbox Series S by nemal mať problém so žiadnou hrou, ktorá bude fungovať na Xbox Series X.
„Najdôležitejšie je, že procesor nebol downgradovaný, takže Series S by nemal limitovať potenciálnu veľkosť a funkčnosť hier. Series S by nemal mať problém rozbehnúť rovnaké hry, akurát sa zníži rozlíšenie a prípadne sa upravia niektoré efekty v hre.“
Pre Microsoft je extrémne dôležité, aby Series S nelimitoval vývojárov, pretože sami očakávajú, že z dlhodobého hľadiska bude Series S viac predávnou konzolou ako Series X a to práve vďaka atraktívnej cenovke, ktorá je stanovená na 299€.