Asi je to však nevyhnutné.
Nová generácia konzol so sebou prinesie jednu nie veľmi pozitívnu správu. A tou je zvýšenie hier od mnohých vydavateľov. Do kategórie 80€ AAA hier môžeme radiť napríklad hry od Activisionu (Call of Duty), Take-Two (NBA 2K21) a naposledy sa do tejto skupiny pridalo aj Sony so svojimi exkluzivitami.
Ubisoft sa zatiaľ vyjadril zdržanlivo a zvyšok herného priemyslu zatiaľ mlčí. Marketingový šéf Xboxu Aaron Greenberg však naznačil, že Xboxu sa to v budúcej generácii týkať nebude týkať automaticky. Podľa neho sa totiž spoločnosť chce uberať spôsobom, ktorý „bude zameraný na fanúšikov.“
„Registrujeme vlnu naprieč herným priemyslom s niekoľkými výnimkami – Assassin’s Creed Valhalla bude stáť štandardnú sumu, Cyberpunk 2077, Dirt 5 tiež – takže to nie je automatické. Existujú výnimky, hlavne pri športových hrách, ktoré vychádzajú každoročne a nepoužívajú Smart Delivery, že balíčkujú next-gen hru za viac peňazí. Takže situácia je viac komplexná.“
„Je to rôzny prístup a každý má samozrejme právo robiť si čo chce s ich produktami a cenami, no pre nás – my sa snažíme o prístup, ktorý je zameraný na fanúšikov, čo vidíte napríklad pri Smart Delivery. Najdôležitejšie však je, že budete môcť mať všetky first-party hry v službe Xbox Game Pass v deň vydania, takže otázkou je, či vôbec záleží na tom, koľko budú hry stáť, keď sú súčasťou predplatného.“
Jedinú „veľkú“ first party hru, ktorú Microsoft vydáva spolu so svojou konzolou je Xbox port strategickej hry Gears Tactics, ktorá sa bude predávať za rovnakú cenu, ako počas tejto generácie konzol.