Codemasters: Vývoj hier na Xbox Series S je veľmi jednoduchý

Codemasters: Vývoj hier na Xbox Series S je veľmi jednoduchý

 

Tak ako to teda je?

Ohľadom Xbox Series S a jeho „negatívneho vplyvu“ na vývoj hier sme sa toho už napočúvali. Dvojica programátorov id Software v už zmazanom Twitter príspevku vyjadril svoje obavy z nízkeho množstva RAM, producent Remedy zas povzdychol nad faktom, že budú musieť svoje hry optimalizovať na ďalší kus hardvéru.

Teraz sa k celej tejto záležitosti vyjadril aj programátor štúdia Codemasters, ktorý už má skúsenosti s portovaním Dirt 5 na túto platformu (z tejto hry už máme aj zábery z hrania na tejto konzole) a so svojimi skúsenosťami sa podelil s redakciou Digital Foundry.

Ako je teda možné rozbehnúť Dirt 5 v 120FPS na next-gen konzolách?

  • Primárny dôvod je nový CPU v PS5 a Xbox Series X/S. Codemasters používa technológiu od Intelu, ktorá, ktorá zabezpečuje, aby boli vyťažené všetky jadrá čo najčastejšie
  • Iba zapnutím SMT dosiahli vývojári v hre automaticky 100FPS, no napriek tomu je dosiahnutie 120FPS veľkou výzvou
  • Momentálne hra funguje v 120FPS v niektorých módoch, no pri niektorých sa hýbe v 100-110FPS, no vývojári naďalej pracujú na optimalizácii
  • Series S nemá 30FPS a namiesto toho ponúkne „Quality mode“ v 60FPS a výkonnostný mód v 120FPS
  • Vývoj na Xbox Series S je veľmi jednoduchý. Podľa neho je to rovnaká konzola ako Xbox Series X, akurát namiesto 4K cieli na 1440p. Menej RAM nie je až takým problémom, pretože verzia pre Series S nepotrebuje 4K assety. Samozrejme však každá konzolová verzia potrebuje samostatnú optimalizáciu, čo vyžaduje viac času na vývoj hry
  • Ich engine je však veľmi flexibilný a preto sa hra bude hrať dobre na všetkých platformách
  • Na old-gene ponúkne hra nižší framerate a nižšie rozlíšenie oproti next-gen konzolám

Konečne sme sa dočkali aj vysvetlenia, prečo sme za posledné mesiace počuli správy o tom, ako sú vývoji spokojní s vývojárskym prostredím Playstation 5, no s Xbox prostredím až taká spokojnosť nepanovala. Zatiaľ čo Sony vyvinulo SDK k novej konzole ako logickú evolúciu prostredia z PS4 a teda vývojári sú naň zvyknutí, tak Microsoft sa rozhodol celé staré vývojárske prostredie s označením XDK zahodiť a nahradiť ho úplne novým s označením GDK, ktoré je oveľa bližšie PC vývoju a mal by vývojárom uľahčiť optimalizáciu hier z Xbox Series X pre Xbox Series S a PC platformy. Toto GDK bolo však ešte v posledných mesiacoch vyvíjané a funkčné verzie dostali vývojári až nedávno.

„Neexistujú pochybnosti o tom, že Xbox Series X je na papieri výkonnejšou konzolou. No, keď som hovoril s vývojármi o vývojárskom prostredí, tak niektorí boli spokojní, no niektorí s ním mali problémy, pretože Microsoft sa presunul z XDK, čo bol špecifický softvér pre Xbox do GDK, ktorý je viac generálnym prostredím pre PC a Xbox.“

Richard Leadbetter

Dirt 5 vychádza 6. novembra na PC, súčasné a next-gen konzoly.

Zdroj: Youtube

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk