Daň za nízku cenu.
Nech sa na menej výkonnú next-gen konzolu od Microsoft pozeráme akokoľvek, tak rozhodne nemôžeme ignorovať fakt, že jej výkon je jednoducho opäť najnižší spomedzi nadchádzajúcej generácie konzol (Xbox Series X – 12 TFLOP, PlayStation 5 – 10 TFLOP, Xbox Series S – 4 TFLOP). Xbox Series S však vsádza na nízku cenu, takže, ak vás netrápi vizuál a chcete sa len hrať, tak môže byť dobrá voľba.
Nadšenie však strieda tvrdá realita a niekoľko vývojárov už vyjadrilo obavy z možných problémov, ktoré ich môžu sprevádzať v nasledujúcich rokoch. Svoje pochybnosti konštatoval napríklad Sasan Sepher, ktorý v štúdiu Remedy Entertainment zastáva pozíciu senior technical producer. Sepher na svojom Twitteri napísal, že ako zákazník lacnejší Xbox zbožňuje, ale ako vývojár má obavy z optimalizácie. Určite nejde len o nejaký výkrik do tmy, keďže v štúdiu momentálne pracujú na vylepšenej Xbox verzii hry Control a taktiež na hre CrossfireX.
K Sepherovi sa pridali aj ďalší ostrieľaní odborníci. Svoje pochybnosti vyjadrili aj vývojári zo štúdia id Software. Ich najnovší engine je výkladnou skriňou optimalizácie a rozhodne vedia o čom hovoria. Engine programátori Billy Khan a Axel Gneiting vidia problém hlavne vo veľkosti a rýchlosti RAM v Xbox Series S, ktorá je podstatne pomalšia ako v Series X. Naznačili, že zníženie rozlíšenia síce pomôže, ale nevyrieši to problémy úplne.
Nedostatky vidí aj David Mickner, multiplayer dizajnér zo štúdia Infinity Ward. Podľa jeho slov nemôže prestať myslieť na fakt, že Xbox Series S bude so svojou hardvérovou špecifikáciou obmedzovať ostatné systémy. Opačný názor má ale bývalý člen štúdia Infinity Ward Robert Bowling. Ten zastáva názor, že pokiaľ nepracuje človek na výlučne exkluzívnej hre, tak musí stále myslieť na užívateľov s rôznym hardvérom, čo dáva samozrejme logiku.
Nech je teda predstava Microsoftu akákoľvek, až čas ukáže relevantnosť spomínaných tvrdení. Nám ostatným ostanú prázdne peňaženky.
Prečítajte si tiež