Aká je stratégia Microsoftu v hernom biznise?
Ak chcete zistiť, čo plánujú jednotlivé herné spoločnosti, tak asi neexistuje lepší spôsob, ako preskúmať komunikáciu s akcionármi a potencionálnymi investormi, pretože práve v tejto komunikácii sú spoločnosti najúprimnejšie. Nenájdete tam veľa PR balastu a nemusíte sa zaoberať vyhláseniami ako „Najvýkonnejšia konzola na trhu“ alebo „Najlepšia ponuka hier“ a pod.
Preto sme so záujmom preskúmali tzv. 10-K Form spoločnosti Microsoft, ktorá čo-to prezrádza o stratégii spoločnosti, ktorá vyrába Xbox konzoly a prevádzkuje službu Xbox Game Pass. Aby sme sa vyhli veciam, ktoré nás nezaujímajú, tak prejdime rovno k sekcii „Gaming“
„Naša herná platforma je dizajnovaná tak, aby dodávala zábavu v unikátnej kombinácií obsahu, komunity a cloudu. Náš exkluzívny herný obsah je vytváraný cez Xbox Game Studios, kolekciu first-party štúdií, ktoré vytvárajú ikonické a rôznorodé herné zážitky. Bude pokračovať v investovaní do nových herných štúdií a do obsahu, ktorý rozšíri našu základňu IP a posilní tvorcov obsahu. Tieto unikátne herné zážitky sú základom služby Xbox Game Pass, predplatenej hernej služby a hernej komunity, s prístupom k viac ako 100 first a third party konzolových a PC hier.“
„Hráči zostávajú srdcom Xbox ekosystému. Budeme pokračovať v otváraní nových možností pre hráčov, ako si užívať nový obsah a to s konzolou alebo bez – cez našu streamovaciu službu Project xCloud a cez investície do herného hardvéru. Project xCloud používa Microsoft’s Azure cloud technológiu, aby umožnili priamy a okamžitý prístup hier na PC, konzoly a mobilné zariadenia a umožníme hráčom, aby si mohli zobrať svoje herné zážitky so sebou a hrali na zariadení, ktoré je pre nich najvhodnejšie. Project xCloud umožní hráčom viac možností, kde a čo chcú hrať.“
„Xbox Live umožňuje hráčom zostať v spojení a zdieľať herné zážitky na Xbox konzolách, Windows zariadeniach a ďalších zariadeniach. Xbox Live je dizajnovaný na to, aby z neho profitoval zákazník tým, že mu dávame prístup do siete certifikovaných aplikácií a služieb a aby z neho profitovali aj vývojári a partneri tým, že cez službu im dávame prístup k veľkej základni hráčov. Príjmy Xboxu sú primárne z predplatného, predaja first- a third-party hier a taktiež aj z reklamy. Rast herného biznisu je závislý od počtu aktívnych užívateľov na Xbox platforme, dostupnosti hier, ponuky exkluzívneho obsahu hráčom, ktorí hľadajú spoľahlivé zariadenia, ktorými sa pripájajú do našej siete so schopnosťou zažívať nové herné zážitky.“