Kľúčoví ľudia projektu boli odhalení.
Na Xbox Games Showcase sme sa dočkali odhalenia reštartu série Fable, ktoré má na starosti britské štúdio Playground Games. A keď je vaša otázka „Nie sú to tí tvorcovia pretekárskych hier?,“ tak odpoveď na túto otázku je Áno.
Lenže štúdio už v roku 2018 vytvorilo sekundárny vývojársky tím, ktorému sa hovorí jednoducho „RPG tím“ a začali sa vo veľkom naberať noví vývojári. Momentálne má podľa LinkedIn štúdio viac ako 250 zamestnancov (a to treba rátať s tým, že mnoho z nich účet na LinkedIn nemá) a Fable je v plnej produkcii, no zatiaľ bez oficiálneho dátumu vydania, akurát vieme to, že hra je vývoji pre PC a Xbox Series X. Cieľom štúdia je dosiahnuť stav približne 200 vývojárov priamo na Fable projekte.
Podľa šéfa Xbox Games Studios Matta Bootyho využije štúdio pri tvorbe Fable svoj „zmysel pre detail a schopnosť presunúť na virtuálne obrazovky uveriteľnú prírodu.“ Taktiež podotkol, že štúdio si zvolilo pracovať na tejto značke a môžeme očakávať veľkolepú hru. Hra samotná bude balansom medzi prvkami, ktorými sa séria na trhu preslávila a novými nápadmi: „Je to ako s prípravou nového Star Wars filmu. Sú tam veci, ktoré všetci fanúšikovia série chcú a tie so sebou musíte zobrať, no taktiež máte zodpovednosť priniesť sériu na nové miesta a ja dôverujem Playground, že to dokážu.“
Kto však na hre pracuje? Základ tímu tvoria vývojári, ktorí predtým pripravovali Forza Horizon sériu a projekt vedie Ralph Fulton, bývalý kreatívny šéf prakticky všetkých Horizon hier. Aj ostatné mená však znejú veľmi zaujímavo. Tu je niekoľko z nich
- Kreatívny šéf – Ralph Fulton (Forza Horizon)
- Šéf dizajnu – Will Kennedy (GTA V and Online)
- Hlavný herný dizajnér – Juan Fernández de Simón (Hellblade)
- Šéf leveldizajnu – Craig Littler (Forza Horizon)
- Herný dizajnér – Grant Orban (Forza Horizon)
- Hlavný dizajnér questov – Hunter Wright (Borderlands 2 and 3)
- Príbehový dizajnér – Martin Lancaster (Batman Arkham)
- Šéf audia – Douglas Watson (Forza Horizon)
- Vedúci umelec prostredia – Adam Olsson (The Division 2)
- Umelec prostredia – Scotty Brown (Mass Effect 3, Dead Space 2)
- Umelec prostredia – Tom Isaksen (Ghost Recon Wildlands, Hitman Contracts)
- Hlavný animátor – Simon Bean (Dambuster, Exient)
- Režisér cutscén – Mark Tan (Batman Arkham Knight)
- Hlavný technický animátor – Harry Gladwin-Geoghegan (Forza Horizon 3 a 4)
- Hlavný technický umelec – Mike Pickton (Tom Clancy’s The Division)
- Vedúci špeciálnych efektov – Brian Merrill (Ready At Dawn)
- Hlavný inžinier hrateľnosti – John Baker (Forza Horizon)
- Šéf vývoja UI – Joe Mckernan (Horizon Zero Dawn)
- Producent – Ian Mitchell (Star Wars: Battlefront 2)
- Šéf produkcie – Sean Eyestone (Metal Gear Solid 4 and 5)