Všetko čo vieme o novej Halo hre.
Hviezdou Xbox Games Showcase mali byť prvé zábery z hrania Halo Infinite. Nevyšlo to však úplne podľa predstáv. Po stránke hrateľnosti síce hra vyzerá skvelo, no vizuálne nie je až tak príťažlivá, ako by sa čakalo a ak ste očakávali prvú „next-gen“ hru, tak asi ste ostali veľmi sklamaní.
Odhliadnuc od Craig the Brute z ktorého sa stalo memečko a to oficiálne požehnalo aj štúdio 343 Industries, tak veľkým problémom je hlavne to, že celý vizuál je nemá potrebnú hĺbku.
„My name is Craigius Texturos Lacticus, Commander of the Armies of Dosiac, General of the Jiralhanae, loyal servant to the Banished Ruler, Atriox. Owner of a broken nose, friend to a murdered grunt. And I will have my vengeance, in this life or the next.“ pic.twitter.com/bj0JPu0NoB
— Ghostwriter (@Drewfox81) July 24, 2020
Prečo to však tak je, na to sa snažil prísť redaktor Digital Foundry Alex Battaglia a odpoveď je jednoduchá a komplikovaná zároveň. Halo Infinite totiž používa real-time nasvietenie a v prípade, že v scéne neexistuje dostatočný zdroj svetla, tak to vyzerá, ako keby boli predmety neotextúrované. Samozrejme problémov je viac, no to už v samotnom videu.
Riešením na „opravenie“ vizuálu je podpora ray-tracingu, no problém je, že tá má prísť do hry až po jej vydaní a to na PC a Xbox Series X. Marketingový šéf Xboxu Aaron Greenberg prezradil, že ide o starší build hry a ide o „work-in-progress“ stav hry. Ako teda bude vyzerať hra pri vydaní, to je však otázne.
Viac svetla do tejto situácie priniesol youtube kanál ReviewTechUSA, ktorý má z dôveryhodného zdroja informáciu, že ide konkrétne o štyri mesiace starý build hry, ktorý fungoval na PC, konkrétne na počítači s kódovým označením Condor, ktorý slúži na debbuging.
Následne sa dokonca objavili informácie, že Halo Infinite bude vydaný bez multiplayeru, no tieto špekulácie okamžite „zostrelil“ komunitný manažér Brian Jarrard.
Prenesme sa však cez vizuál a poďme k hre samotnej. Hra je totiž dosť radikálnou zmenou oproti lineárnemu Halo 5: Guardians. Infinite vás totiž vysadí priamo na Halo prstenec a umožní vám veľkú mieru slobody. K jednotlivým misiám tak budete môcť pristupovať podľa ľubovôle, no nevyzerá, že by hra bola plným „otvoreným svetom“ a jednotlivé časti Halo prstenca si budete sprístupňovať postupom kampane. Z popisu to znie podobne, ako napríklad Metro Exodus, ktorý neponúkal otvorený svet, ale obrovské otvorené levely.
Okrem hlavných misií budete mať k dispozícii aj vedľajšie misie, medzi ktoré bude patriť napríklad záchrana Mariňákov, zneškodnenie rôznych cieľov atď.
Hlavnými protivníkmi Master Chiefa bude frakcia Banished, ktorú vedie Brute Escharum. S frakciou Banished sme sa prvýkrát stretli v strategickej hre Halo Wars 2, no štúdio tvrdí, že aj keď ste ju nehrali (no zahrať by ste si ju určite mali), tak v príbehu určite stratení nebudete, pretože ten je dizajnovaný tak, aby ho vedeli uchopiť aj úplný nováčikovia série, no fanúšikovia budú disponovať bonusovými informáciami.
Navyše, Halo Infinite nie je iba hrou, ale aj „platformou“ pre sériu do budúcnosti. 343 Industries totiž tvrdí, že možný Halo Infinite 2 tak skoro (ak vôbec) určite nepríde, pretože Infinite je základom okolo ktorého budú budovať budúcnosť tohto sveta. Môžeme sa tak tešiť na nové príbehy, nový obsah, no vývojári sa snažili vyhýbať porovnaniam s games-as-service hrami ako napríklad Destiny. Hra sa navyše bude vyvíjať nie len po stránke obsahu, ale aj po technologickej stránke.
343 Industries splnilo prísľub, že hra bude mať kooperatívne hranie a prezradili, že Infinite bude podporovať split-screen pre dvoch hráčov a kooperáciu pre štyroch hráčov. Z multiplayeru sme sa toho veľa nedozvedeli, no štúdio nás ubezpečuje, že aj na toto príde čas.
Halo Infinite príde spolu s konzolou Xbox Series X, no bude dostupný aj na PC, Xbox One a samozrejme bude zahrnutý do predplatného Xbox Game Pass.