Magická funkcia vďaka umelej inteligencii.
Dnes nás Microsoft v týchto divný časoch opäť prinútil trochu nemyslieť na koronavírus a to tým, že zverejnil komplexné špecifikácie svojej novej konzoly, Xbox Series X. Tie si môžete prečítať v článku nižšie.
Špeciálnu pozornosť sme však chceli venovať spätnej kompatibilite, ktorú Microsoft rozobral podrobnejšie až vo videu v podaní Digital Foundry. To si môžete pozrieť nižšie.
Microsoft potvrdil, že spätná kompatibilita Xbox Series X je plne hardvérová – pri Xbox One to bola softvérová. Tým pádom budú môcť spätne kompatibilné hry využívať 100% potenciálu konzoly a nie 50% ako to bolo pri Xbox One X.
Ako príklad ukázali tvorcovia port Gears Ultimate Edition, ktorý dostal zlepšenie na natívne 4K rozlíšenie a 60FPS k tomu: „Veci, ktorým sme sa venovali sú zlepšenie rozlíšenia, zlepšenie frameratu a prípadne jeho zdvojnásobenie,“ povedala vedúca Compatibility programu Peegy Lo.
Umelá inteligencia im navyše umožní pridať technológiu HDR aj do hier, ktoré ju nepodporujú. Na to používajú vývojári technológiu, ktorú vytvorilo štúdio The Coalition a tá analyzuje obraz a následne naň aplikuje HDR technológiu v reálnom čase. Výsledok by tak mal byť oveľa lepší, ako „fake HDR.“
Microsoft túto technológiu odprezentoval na hrách Halo 5: Guardians z Xbox One a Fusion Frenzy z pôvodného Xboxu, ktoré nemali podporu HDR.