Microsoft sa nadychuje.
Spoločnosť Microsoft prekvapila mnohých, keď svoju ďalšiu konzolu Xbox Series X neukázala prvý krát verejnosti na vlastnej show, ale použila na to odovzdávanie cien The Game Awards. A to aj napriek tomu, že sám Spencer nebol veľkým fanúšikom tejto myšlienky. To a aj mnoho ďalšieho prezradil v jubilejnom podcaste Gamertag Radio, ktorý si môžete vypočuť nižšie.
Podľa jeho slov však pochopil, že vydanie Series X musia brať inak, ako pri minulých konzolách: „Rozhodnutie o predstavení konzoly na The Game Awards prišlo od nášho šéfa marketingu. Postavil sa v miestnosti a povedal, že musíme spraviť niečo, čo sme ešte nevideli. A priznajme si, nie sme v pozícii na trhu v akej by sme chceli byť. A nemyslím si, že dieru na trhu spravím s tým, čo robí každý. Takže sme chceli vyskúšať niečo nové.“
„Bolo to cool a spätná väzba bola dobrá. No ak mám byť úprimný, mohol som tu dnes sedieť s tým, že to bola katastrofa. Tieto rozhodnutia robíte bez toho, aby ste vedeli, ako nakoniec vypália.“
„Som šťastný z toho, ako to dopadlo na The Game Awards a z názorov fanúšikov. No s každým rozhodnutím od teraz až do vydania konzoly sa budeme snažiť o veciach rozmýšľať inak. Niektoré dopadnú dobre a niektoré nie, no určite nebudeme mierny. Budeme odvážny v tom, čo chceme robiť.“
O podpore VR
Ešte v novembri sa Spencer vyjadril, že Xbox Series X sa nesústreďuje na VR. To potvrdil aj v Gamertag Radio, no celý svoj postoj vysvetlil viac do hĺbky. Podľa neho nechcel znevažovať fanúšikov a tvorcov VR hier, akurát potvrdil, že Microsoft nemá plán pustiť sa do tohto priestoru: „Existujú ľudia, ktorí pracujú na VR hrách, skvelých VR hrách a neberte to tak, že to nepodporujem.“
„Moja pointa však bola v tom, že som chcel dať našim zákazníkom jasne najavo, čo je našim zameraním. Takže ak niekto očakával, že so Series X prinesieme aj VR headset pri vydaní konzoly, tak to neurobíme. Rozumiem, že niektorí to chcú. No my sa sústredíme na veci, ktoré robíme momentálne.“
„Nechcem aby VR vymizlo. Práve naopak. Dúfam, že jeho popularita narastie do takej miery, že bude dávať zmysel, aby sme túto technológiu podporovali.“
O Xbox v Japonsku
Ako je dobré známe, Microsoftu sa nikdy v histórii Xbox konzol nepodarilo preraziť v Japonsku. Či je to „nejaponskými hrami“ alebo kvôli lojalite Japoncov voči tamojším značkám, to necháme na iný čas. Každopádne uvedomuje si to aj Phil Spencer.
„Chceme v Japonsku znamenať viac ako tam znamenáme teraz. Japonský trh pre Xbox pre nás znamená veľmi veľa. Samozrejme, Sony a Nintendo sú japonské spoločnosti. Neviem, či tam niekedy vyhráme, no stav v ktorom je momentálne Xbox v Japonsku pre mňa nie je akceptovateľný. V budúcnosti chceme odvádzať oveľa lepšiu prácu, aby nám netrvalo vydanie konzoly v Japonsku 10 mesiacov ako naposledy.“
Spencer taktiež potvrdil, že Microsoft stále hľadá ázijské štúdio, ktoré by pridali do svojho portfólia 1st party štúdií.
O exkluzivitách
Celkom veľa kontroverzie vyvolalo vyjadrenie šéfa Xbox Game Studios Matta Bootyho, že Xbox 1st party hry, tzv. exkluzivity budú vychádzať súčasne na Xbox One a Xbox Series X minimálne rok po vydaní konzoly.
Spencer prezradil, že toto rozhodnutie bolo urobené preto, aby centrom herného zážitku bol hráč a nie hardvér: „Jeden z benefitov byť v Microsofte je to, že sme súčasťou PC hrania. Myslím si, že keď sa pozeráte na PC trh, tak máte najlepšie vyzerajúce hry, ktoré vedia rozbehnúť high-end počítače, no niektoré z týchto hier viete rozbehnúť aj na slabších počítačoch. A stav enginov a technológii dáva vývojárom možnosť dostať čo najviac z hardvéru, ktorý majú pred sebou.“
„Prioritou Xbox Series X je dať hráča do centra zážitku a nie dať tam hardvér. Samozrejme že našu stratégiu sme vybudovali s tým, že sme vedeli o Series X – chceli sme vytvoriť hernú konzolu, ktorá bude najlepšia v dodaní herných zážitkov pred televízorom. No nechceme to spraviť na úkor toho, že odstrihneme všetkých ostatných a to vzhľadom na to, že vývojári chcú svojimi hrami zasiahnuť čo najviac hráčov.“
„Nebudem diktovať third-party vývojárom, ktoré konzoly majú podporovať, no vidíme v dnešnom hernom svete, že hráči sú ochotní hrať sa na ktoromkoľvek zariadení a bez ohľadu na to, kde hrajú ich kamaráti a chcú mať k dispozícii najširšiu ponuku hier.“