A tešia sa aj hráči.
Jeden zo sľubov budúcej generácie konzol je eliminácia nahrávacích obrazoviek. Teda. Minimálne ich výrazné skrátenie. Súčasné konzoly majú v sebe klasické mechanické disky, čo sa odráža na dlhých čakacích dobách medzi jednotlivými levelmi.
S tým však bude koniec. A nadšení nie sú iba hráči, ale aj vývojári. Prezradili to tvorcovia novej hry Control od fínskeho štúdia Remedy. Mikael Kasurinen a Brooke Maggs priblížili, aké výhody to prinesie im: „Mať SSD disk je úžasné pretože to vyrieši mnoho „streamovacích“ problémov, ktoré zvyknú mať hry. V tomto sme na tom rovnako ako ostatní vývojári. Neznášam pomalé výťahy, kde musíte čakať, pokiaľ sa nenačíta nová časť levelu. Alebo divné tunely, ktorými musíte prejsť. Ich odstránenie je dobrou správou pre všetkých.“
„A samozrejme, máme radi výkonný hardvér. Ten nám umožní vytvoriť úžasné vizuálne detaily a ďalšie drobnosti. Hlavne preto, lebo ako štúdio hľadáme cesty k čo lepšiemu vizuálu. Takže je to dobrá správa.“
Zdá sa, že obe spoločnosti okrem pridania SSD disku do konzol plánujú aj vlastné technológie, ktoré ešte prispejú k zníženiu nahrávacích obrazoviek. Minimálne spoločnosť Sony si už fungovanie takejto technológie patentovala a predpokladáme, že Microsoft v tejto oblasti taktiež nebude pozadu. A to znamená, že nové konzoly prinesú okrem krajšieho vizuálu a vyšších rozlíšení aj takúto, veľmi praktickú výhodu.
Prečítajte si tiež
Takto Playstation 5 zničí dlhé nahrávacie obrazovky
Control od Remedy vychádza 27. augusta na PC, Xbox One a Playstation 4.
Prečítajte si tiež
Sony má záujem o kúpu tvorcov Alana Wakea a Maxa Payna, štúdio Remedy
Prečítajte si tiež