Exkluzivite Microsoftu Halo 5 sa dostáva obrovskej podpory po jej vydaní. Je pravdou, že za to môže z časti fakt, že hra bola vydaná s niektorými chýbajúcimi súčasťami, no okrem toho sa do hry pridávajú aj nové veci, ako napríklad mapy, nová výbava do Warzone a nové herné módy.
V rámci balíčkov Battle of Shadow and Light, Cartographer’s Gift, Infinity Armory, Hammer Storm a Ghosts of Meridian sme tak dostali režim Big Team Battles, herné módy Griefball a Assault a Forge, ktorý umožňuje vytvárať vlastný užívateľský obsah.
Vieme pritom, že autori chystajú ešte minimálne tri aktualizácie, konkrétne Memories of Reach, Hog Wild a Warzone Firefigt, ktoré budú určite obsahovať populárny mód Infection a taktiež aj kúsok obsahu, ktorý bol vyžadovaný už od vydania a tým je Firefight. Autori sa preto rozhodli dať tento mód k dispozícii hráčom ešte pred vydaním, aby ho vedeli správne vybalansovať a pripraviť na vydanie niekedy v lete 2016.
História Firefightu sa ťahá od Halo 3: ODST, kedy bol prvý krát predstavený. Následne sa objavil ešte aj v Halo Reach a vždy patril medzi populárne a komunitou obľúbené módy. Ide jednoducho o mód Hordy, čiže partia hráčov sa stará o to, aby prežili čo najdlhšie proti silnejúcim vlnám nepriateľských vojsk. Veľmi dôležitým prvkom bol prvok boja o svoj život- nepriateľov bolo veľa a počet životov malý.
Warzone Firefight zobral koncept boja proti AI vojskám, no obalil to do Warzone oblečenia. Počet hráčov sa zvýšil na 8 a všetci majú prístup k plnej Warzone výzbroji.Zmenil sa aj koncept. Už nejde ani tak o prežitie, ale skôr o čo najrýchlejšie splnenie úloh, ktoré sú hráčom zadané, pričom hráči sú obklopení množstvom nepriateľských jednotiek, kde autori využívajú plnú paletu nepriateľov. Od otravných a početných Promethean Crawlers, cez Wardenov až po Elite a Hunter jednotiek z radov Covenantov.
Na splnenie úloh majú ôsmi hráči vždy iba 5 minút, čo v teórii znie lepšie ako v praxi. Nedá sa povedať, žeby boli úlohy ultra náročné, ale keď dostane v matchmakingu retardovaných spluhráčov, tak ste občas radi, keď preleziete cez prvé kolo. Tieto úlohy variujú od jednoduchého zabitia konkrétneho počtu nepriateľov, cez likvidácie konkrétnych vojakov, až po obranu územia.
Hráči majú k dispozícii klasický levelovací systém z Warzone, čiže čím šikovnejší sú, tým skorší prístup k lepším zbraniam dostanú a za odmenu si potom môžu na bojisko doniesť pomocou REQ systému lepšie zbrane. A verte mi, v poslednom piatom kole budete potrebovať všetku palebnú silu, ktorú môžete dodať.
Autori totiž vzhľadom na počet hráčov vo Warzone Firefight vytvorili novú triedu bossov, tzv. Mythic Boss, ktorý vynikajú nie len odolnosťou, ale aj pridanými schopnosťami oproti svojim Legendary variantom. V tomto prípade už ide viac o boj s časovým limitom na ich likvidáciu a preto je potrebná solídna kooperácia a dostatočná palebná sila.
Warzone Firefight je klasicky integrovaný do matchmakingu, čiže za hranie dostávate XP body, ktoré vašu postavu levelujú, ale aj REQ body za ktoré si nakupujete ďalšie balíčky s novými zbraňami.
Trochu ma však zamrzelo, že autori nevyužili oživovaciu mechaniku, ktorá je prítomná v kampani a nepridali do módu možnosť oživovania spoluhráčov, alebo nejakým spôsobom neobmedzili počet životov, ktoré majú hráči k dispozícii. Faktom je, že koncept a prevedenie vyzerá zaujímavo, no niektoré veci ešte potrebujú dopilovať.
Našli ste chybu, alebo máte tip na zaujímavý článok? Napíšte nám!