Retrospektíva za službou, ktorá už o niekoľko dní skončí.
Minulý mesiac ohlásil Microsoft, že vzdáva svoj boj na poli streamovacích služieb. Mixer tak bude o niekoľko dní (22. júla) oficiálne už iba minulosťou a Microsoft sa sústredí na spoluprácu so službou Facebook Gaming, kam bude pretláčať aj službu Project xCloud.
Tak-či-tak však zatvorenie brán služby Mixer musí Microsoft bolieť. Spoločnosť kúpila túto streamovaciu službu (vtedy pod názvom Beam) v roku 2016 za neznámu čiastku, no nikdy sa mu nepodarilo spraviť z nej reálneho konkurenta pre Twitch.
Koniec Mixeru je tak príbeh o „vytrhnutí z biedy“ a Microsoft radšej vytiahol zástrčku, ako by mal vrážať do služby ďalšie milióny bez istého výsledku. Phil Spencer, šéf Xbox divízie Microsoftu však tvrdí, že neľutuje nič, čo ohľadom Mixeru spravil.
„Samozrejme, je sklamaním, keď sa snažíte niečo vybudovať do formy, do ktorej to potrebujete dostať a jednoducho sa tam dostať neviete. Necítim však ľútosť. Rozhodnutia robíte na základe najlepších dostupných informácií, ktoré v daný moment máte a sme v kreatívnom priemysle. Sme v priemysle, ktorému vládnu hity. A keď sa budeme báť sklamania, tak nikdy nedosiahneme to, čo chceme ako spoločnosť dosiahnuť. A to je pre nás základ – skúšať veci, aj keď možno nie všetky budú fungovať. A to je systém fungovania hernej platformy a tvorby videohier.“
Prečítajte si tiež
Toto je graf, ktorý vám prezradí, prečo Microsoft končí so službou Mixer
„Z ohľadom na našu stratégiu sa cítim dobre. Náš rast v porovnaní s našou priamou konkurenciou vyzerá dobre – máme Azure ako cloud platformu, kde môžeme budovať cloud hernú platformou s xCloudom a Xbox Live má takmer 100 miliónov používateľov mesačne naprieč platformami. Vidíme, že komunita rastie.“
„No snažíme sa myslieť viac dopredu a chceme byť na miestach, kde ľudia budú chcieť hrať hry. A naša xCloud stratégia nám to umožní. Kdekoľvek budú chcieť naši hráči hrať hry na Xboxe, tam budeme aj my. To neznamená, že musíme vlastniť všetky sociálne siete, no určite máme konverzácie s mnohými ohľadom xCloudu. A tvorcovia obsahu sú ďalším spôsobom, ako nájsť nových hráčov.“
„Konzoly majú koľko…200 miliónový trh? Sú oblasti sveta, kde sú dominantné, no sú oblasti sveta, kde nebudú nikdy dominantné. A cez technológie ako xCloud budeme môcť vytvoriť tieto hry a dodať ich k novým hráčom.“