Chyby sa stali na oboch stranách.
Pamätáte si na Scalebound? Nádejne vyzerajúcu spoluprácu medzi japonským štúdiom Platinum Games a Microsoftom, Scalebound nás mal prevteliť do kože Drewa a jeho verného draka, ktorí putujú úžasným svetom. Hra sa však vydania nedočkala, pretože na začiatku roka 2017 Microsoft oznámil jej zrušenie.
Z hry sa nám tak zachovalo zopár záberov z hrania a priestor na smútok.
Samozrejme, najväčší podiel viny bol na pleciach Microsoftu. Zrušenie hry prinieslo ďalší úder do ich portfólia exkluzívnych hier a priniesol výsmech zo strany hráčov. Lenže situácia je samozrejme komplikovanejšia, ako sa na prvý pohľad zdá.
V posledných rokoch sa objavili špekulácie, že štúdio Platinum Games nevedelo dostať hru do funkčného stavu a Microsoftu jednoducho došla trpezlivosť. Ďalšie špekulácie zas hovorili o tom, že Microsoft zistil, že štúdio posúva peniaze, ktorými Microsoft financoval vývoj hry na iné projekty. A ďalšie zas hovoria o tom, že štúdio malo vo vývoji veľa projektov naraz a jednoducho nestíhalo. Kde je pravda, to sa asi nedozvieme.
No prezident štúdia Platinum Games Atsushi Inaba poskytol rozhovor webu VideoGamesChronicle rozhovor v ktorom priznal, že je nefér, že všetku kritiku za zrušenie hry si odniesol Microsoft: „Rozhodnutie o zrušení hry nebolo jednoduché. Obe strany zlyhali. My sme neurobili veci, ktoré sme mali urobiť ako vývojári. Sledovať fanúšikov ako naštvane reagujú na Microsoft kvôli zrušeniu nebolo pre nás jednoduché, pretože realita je taká, že vo vývoji hier nemôže hra vzniknúť keď zlyhali obe strany.“
„Myslím si, že existujú oblasti, ktoré sme mohli zvládnuť lepšie a taktiež Microsoft mohol niektoré veci zvládnuť lepšie ako vydavateľ. Nikto z nás nechcel, aby bola hra zrušená.“
Inaba prezradil, že práva na značku Scalebound má stále Microsoft a špekulácie o vydaní hry spoločne s Nintendom exkluzívne na Switch nie sú pravdivé.