Čo ďalej s touto hrou?
Včera sa udiali tri zásadné veci vo svete Anthem, no vo výsledku maľujú celkom mizerný obrázok o tom, v akom stave je hra a čo od nej môžeme očakávať v budúcnosti. Tak si poďme rozobrať, čo všetko sa stihlo udiať za 24 hodín.
V prvom rade sa hra včera dočkala updatu 1.1.0, ktorý priniesol veľké množstvo zmien a vylepšení. Odteraz si môžete výbavu svojho Javelinu upraviť počas misie, čo doteraz možné nebolo. Taktiež autori pridali novú Stronghold misiu The Sunken Cell, ktorá je skvelá (z vlastnej skúsenosti) a taktiež autori zjednodušili systém kontraktov, aby ste kvôli nim nemuseli stále ísť do Fort Tarsis alebo Launch Bay.
As mentioned on today’s livestream, we’ve made a few updates to game flow:
You can now access the Forge anywhere to customize your javelin.
Once a mission is complete, all available expeditions can be chosen without going back to Fort Tarsis. pic.twitter.com/nIjnoffOlh
— Anthem (@anthemgame) April 23, 2019
Okrem toho boli do hry pridané nové predmety na získanie a opravené veľké množstvo chýb. Všetky zmeny si môžete prečítať na tomto odkaze.
Lenže prvým problémom je, že tento patch vôbec neadresuje hlavný problém hry. Loot. Teda fakt, loot v hre nepracuje tak ako by mal a taktiež aj to, že jeho získavanie vôbec nie je tak časté, ako by to bolo potrebné. Nevadí. Hráči čakali na sľúbenú aktualizáciu herného kalendára, kde sme sa mali dozvedieť, kedy sa dočkáme nového herného obsahu.
Tá aktualizácia nakoniec aj prišla, no pre fanúšikov hry je to ďalšie z radu sklamaní. Totižto, takmer všetky nové prvky a vylepšenia, ktoré mali byť do hry integrované do konca mesiaca máj boli odložené. Nevieme teda kedy prídu.
Medzi odložené novinky v hre patria:
- Mastery systém
- Guildy
- Legendary misie – 2. fáza
- Weekly Stronghold výzvy
- Leaderboards
- Freeplay udalosti
- Cataclysm
Hlavne odklad Cataclysm je veľkým úderom pre hráčov, pretože ešte pred vydaním hry ich Bioware hypovalo ako obrovskú hernú udalosť, ktorá Anthem zmení na nepoznanie. Autori tvrdia, že viac o Cataclysm nám prezradia v máji, no momentálne netušíme, kedy sa ich dočkáme.
Vrcholom včerajšieho dňa bol stream s vývojármi, ktorý sa zvrhol na frašku. Bol to asi prvý stream pri ktorom som sa cítil nekomfortne. Diváci v chate totiž v jednom kuse vyzvedali o tom, aby Bioware prezradilo viac o opravách pre loot, ktoré plánujú a vývojári z Bioware sa snažili ich otázky smerovať inde, čo samozrejme ignorovali. Veď posúďte sami:
{embed_video //www.twitch.tv/videos/415394336}
Takže, čo sme sa dozvedeli zo včerajšieho dňa? Že budúcnosť hry nevyzerá veľmi ružovo. Nový obsah pribúda pomaly, vývojári sa odmietajú s komunitou baviť o kľúčových aspektoch hry a tá hru pomaly opúšťa.