Zatiaľ má pravdu.
Pred mesiacom s veľkou pompou ukázala spoločnosť Google svoje plány v hernej sfére. Tie sa zhmotnili ako Google Stadia. Služba, ktorá je závislá od streamovania a ktorá neponúka možnosti lokálneho hrania, no na druhej strane odpadáva nutnosť kupovať hardvér.
Prečítajte si tiež
Phil Harrison: Google Stadia je začiatok konca konzol
Samozrejme, vstup takéhoto technologického giganta na herný trh nenechá chladnými ani Microsoft a ani Sony a práve Microsoft sa prostredníctvom marketingového manažéra Mika Nicholsa vyjadril k projektu Stadia. Nichols pochválil Google za to, že skvelo využíva svoju rozsiahlu technologickú infraštruktúru, ktorá patrí medzi najlepšie na svete, no na druhej strane existujú veľké obavy. Nichols totiž tvrdí, že: „Aj keď noví súperi na poli hier majú cloud infraštruktúru a komunitu cez Youtube, tak jednoducho nemajú obsah.“
Taktiež povedal, že aj keď verí, že cloud hranie bude zohrávať v budúcnosti veľkú rolu, tak najlepšie výsledky dosiahnu hráči vždy pri použití lokálneho hardvéru (PC, konzola).
Do určitej miery má pravdu. Aj keď šéf Google Stadia Phil Harrison na konferencii povedal, že Stadia má veľkú podporu vývojárov, prakticky jedinými potvrdenými hrami sú Doom Eternal a Assassin’s Creed Odyssey. Harrison síce oznámil vznik štúdia Stadia Games and Entertainment, ktorému šéfuje Jade Raymond, no od tohto štúdia pravdepodobne novú hru tak skoro očakávať nemôžeme.
Naproti tomu konkurenti v podobe Sony a Nintenda majú veľké množstvo exkluzívnych štúdií, pričom Microsoft ich v posledných mesiacoch taktiež dobieha.