Vysvetlenie situácie, ktorá sklame Playstation fanúšikov ich hier.
Koncom minulého roka Microsoft prekvapujúco oznámil, že kúpil štúdia Obsidian a inXile. Vzhľadom na dlhodobé finančné ťažkosti to bol zo strany Obsidianu nie veľmi prekvapujúci krok, no aj tak to v praxi znamená, že ich hry po vydaní The Outer Worlds na konzolách Playstation neuvidíme.
Prečo sa však Obsidian rozhodol práve pre Microsoft. V rozhovore pre magazín Game Informer celú situáciu objasnil zakladateľ štúdia Feargus Urquhart: „Ako spoločnosť sme museli spraviť rozhodnutie. Sme totiž v biznise, a tak je všetko tak trochu o peniazoch. Máme 160-170 vývojárov a išli sme do roku 2018 s otázkou: Kam pôjdeme? Ako ďalej? Keď chceme 40, 50, 60, 70 miliónov na to, aby sme pripravili novú hru, ako ich získame? A pritom máme skúsenosti s vydavateľmi, ale pre nezávislé štúdia je to čoraz ťažšie a ťažšie získať financovanie.“
„Dôležitá však bola otázka. Zmeníme sa ako spoločnosť? Chceme ešte robiť tieto veľké RPG hry? Urobíme všetko pre to, aby sme získali vydavateľa? Keď sa začal rok 2018, nevedeli sme akým smerom to pôjde, no na konci sme boli odkúpení Microsoftom.“
Urquhart zdôraznil, že Microsoft ich kúpil preto, kým sú a nechcú ich pretvoriť na iné štúdio. Paradoxom celej situácie je však to, že práve Microsoft takmer zabil Obsidian keď tesne po vydaní konzoly Xbox One zrušil spoluprácu so štúdiom na neohlásenej RPG hre Stormlands.
Zdá sa však, že zmena vo vedení Microsoftu presvedčila štúdio, že tentokrát bude situácia iná. Momentálne má podľa slov šéfa Obsidianu štúdio štyri samostatné tímy, ktoré na niečom pracujú. Prvý tím vytvára očakávanú RPG hru The Outer Worlds, ktorá príde v tomto roku na PC, Xbox One a Playstation 4. Ďalší tím sa stará o vylepšenia a nový obsah pre RPG hru Pillars of Eternity 2 a ďalšie dva tímy začínajú práce na nových neohlásených projektoch, ktoré však už pravdepodobne budú exkluzívne pre Xbox ekosystém.
Prečítajte si tiež