Cloud. Všetko je o cloude.
Tretie pokračovanie série Crackdown bolo ohlásené ešte počas E3 2014 a odvtedy už ubehlo veľa času a jediné, čo sme sa zo sveta hry dozvedeli boli odklady a odklady. Dnes má hra pevne stanovený dátum vydania na 15. februára a dozvedáme sa, prečo sa hry dočkáme takmer 5 rokov po jej ohlásení.
Jeden z dôvodov je jednoducho cloud. Hra bola postavená na vízii zničiteľného prostredia a to bolo niečo, čo žiadna konzola ani PC nedokáže na takejto škále spracovať. Preto museli využiť pomoc výpočtov fyziky prostredníctvom vzdialených cloud serverov, konkrétne v tomto prípade hra používa Microsoft Azure. A práve implementácia tohto riešenia pridala vývojárom vrásky na čelo.
Vedúci vývoja Joe Staten povedal: „Keď sme začali pracovať na Crackdown 3 vedeli sme, že to bude náročné. Multiplayerová hra s plne zničiteľným prostredím znamenala ťažký vývoj a veľa výskumu. Zároveň to predstavuje výzvu pri dizajnovaní hry, pretože keď môžete odpáliť prakticky všetko okolo seba, musíte k dizajnovému postupu pristúpiť úplne inak.“
Staten zároveň v rozhovore pre Windows Central prezradil, že kampaň sa bude odohrávať v meste New Providence a kampaň bude mať 9 bossov a tí sú rozdelení do troch frakcií. Každá z nich je zameraná na iné prostriedky. Jedna je robotická, druhá mechanická a tretia je klasickou militantnou organizáciou. Zároveň potvrdil, že kampaň bude podporovať co-op pre dvoch hráčov a multiplayer bude 5vs5.
Taktiež sa vyjadril k žiadosti fanúšikov, či mutliplayer nedostane Battle Royal mód. Staten prezradil, že aj Azure má svoje limity a 100 hráčov s plnou deštrukciou prostredia by hra v momentálnej forme nezvládla.