Najnovší titul zo série Halo s názvom Guardian nám ponúkne fascinujúci vizuálny zážitok. Všetko má však svoju cenu.
Jedným z dôvodov, prečo je tento titul jednou z najlepších first-person strieľačiek tohto roka, je jeho konštantný chod na 60 fps. Vývojári, 343 Industries, uprednostnili počet snímkov, teda výkon pred rozlíšením. Skupina Digital Foundry portálu Eurogamer sa detailne vo svojom videu pozrela na to, ako to tvorcova dosiahli.
„Je jasné, že dosiahnutie 60 fps pri rozlíšení 1080p by nebolo možné v hre Halo 5, napriek tomu sa vývojári rozhodli neprijať ako riešenie jednoduché zníženie rozlíšenia, ale namiesto toho implementovali jeden z najzaujímavejších systémov škálovania rozlíšenia, aký sme kedy videli,“ prehlásil portál Eurogamer vo svojom článku.
„V Halo 5 sú hodnoty X a Y nezávisle na sebe upravené, umožňujúc tak široké spektrum hodnôt, ktoré boli dizajnované na maximalizáciu výkonu. Najmenšie hodnoty, ktoré sme namerali, boli 1152×810, ale namerané boli aj hodnoty ako 1168×810, 1440×840, 1344×972, a 1536×1080. Halo 5 tieto zmeny dokáže vykonávať tzv. za behu, bez straty snímkov, čo zabezpečuje plynulý chod hry,“ dodáva Eurogamer.
Viac detailov o tom, ako boli tieto zmeny dosiahnuté, sa dozviete v nasledujúcom videu.
{embed_video }