Počas decembra a prvej polovice januára prebiehala na Xbox One beta mutliplayeru Halo 5: Guardians. Autori tak chceli, aby si fanúšikovia Halo hru vyskúšali a poskytli zmysluplnú spätnú väzbu, aby tak vznikol čo najlepší multiplayer vo finálnej verzii.
A veruže bolo na čo regovať, nakoľko autori pridali do multiplayeru schopnosti Sparťanov a to sa nie všetkým fanúšikom páčilo. Hlavne implementácia schopnosti šprintovať bola hádam tou najkontroverznejšou. Po skončení autori oslovili hráčov, aby sa s nimi podelili o svoj názor a teraz hlásajú, že dali dokopy výsledky spätnej väzby a navyše aj prezradili, aká je ich reakcia na prosby hráčov.
„Počas beta testu sme monitorovali internetové diskusné fóra, Twitter, Facebook a náš nedávno spustený Halo Community Feedback Program. Z týchto kanálov sme získali doslova tisícku podrobných pripomienok,“ povedal Josh Holmes zo štúdia 343 Industries. „Celý tím strávil uplynulé týždne prechádzaním spätnej väzby zo spomínaných kanálov. Z pripomienok sme potom vytvorili dlhý zoznam vylepšení pre hru, vrátane vyladenia špeciálnych schopností Sparťanov, zbraní, bodovacieho systému Competitive Skill Ranking a ďalších.“
Z tých najzákladnejších schopností budú v plnej verzii Halo 5: Guardians zmenené nasledovné vlastnosti:
- Zvýšená bežná rýchlosť pohybu
- Znížená maximálna rýchlosť šprintu
- Zmena ovládacej schémy pre schopnosť Ground Pound
- rôzne ďalšie vylepšenia a oprava bugov
- Možnosť vypnutia Sparťanských schopností v užívateľských hrách
Ďalšie zmeny sa týkajú oblasti zbraní:
- Snajperka: zvýšenie rýchlosti priblíženia a jednoduchšie používanie
- DMR: zmena umiestnenia zamieravača pre lepší rozhľad
- Raketomet SPNKr sa vráti do hry ako legendárna zbraň
- Zníženie bonusov za „headshot“ pri používaní smart-linku
- odstránenie možnosti odpálenia granátu streľbou
- možnosť vypnutia vybrácii ovládača
Treťou kategóriou zmien je prezentácia:
- opakovaný záber úmrtia – možnosť jeho vypnutia
- Medialy – zníženie frekvencie a počtu zobrazovaných medailí
- „Spartan chatter“ – možnosť vypnutia konverzácii Sparťanov počas hrania
- zvýraznenie umiestnenia zbraní na bojisku
Ďalšie zmeny sa týkajú úprav kompetitívneho hodnotenia, ktoré sú podrobne rozpísané na blogu Halo.
Okrem toho vydalo štúdio aj infografiku, ktorá zhŕňa všemožné štatisky týkajúce sa bety. Z nich sa môžeme dozvedieť, že celková dĺžka odohraných zápasov činí 290 rokov, pričom počet zabití sa vyšplhal na 181 miliónov. Taktiež sa jedinému hráčovi podarilo získať medailu Killpocalypse, ktorá sa dáva za zabitie 9 protihráčov, pričom jednotlivé zabitia nesmú deliť viac ako 4 sekundy.
{embed_video }