Vývojári hier pre konzolu Xbox One dostanú viac priestoru na využitie výkonu procesoru vo svojich hrách. Podľa poslednej správy z Eurogamer´s Digital Foundry Microsoft odomkne aj siedme jadro (z ôsmich). Doteraz bolo využívaných len 6 jadier a zvyšné dve len driemali nedotknuté. Všetko má svoje plusy a mínusy. Pokiaľ však využijú aj siedme jadro, ochudobnia niektoré funkcie nového Kinect senzoru.
Obeta pre lepší výkon
Doteraz mali konzoly Xbox One a PlayStation 4 rezervované 2 jadrá pre procesy na pozadí, ktoré využívali operačný systém, aby mohol bežať paralelne so spustenými hrami. Od októbra 2014 poskytol Microsoft vývojárom prístup k 50-80% siedmeho jadra – čo čiastočne vysvetľuje to, prečo mala konzola Xbox One mierne navrch v niektorých multi-platformových tituloch vydaných vo štvrtom kvartáli 2014.
Samozrejme, neexistuje nič také ako obed zadarmo. Dodatočná sila pre CPU prináša podmienky jej využitia, aj keď na druhej strane z nej bude niekoľko hier ťažiť. V prvom rade musia vývojari okresať použitie špecifických hlasových povelov v hre, aby mali prístup k siedmemu jadru. Tiež musí byť vypnutý infra-červený senzor na Kinecte.
Samotný čas pre využitie siedmeho jadra bude podmienený povelmi, čiže ak začnete používať povely ako („Xbox nahraj to„, „Xbox prepni na priateľov“ a pod.). Ako dlho budú môcť vývojári využívať siedme jadro im samotný operačný systém neoznámi, takže časový rozvrh pre ich nápady je takpovediac neprívetivý.
Je to celkom dôležité – hlasových povelov bude menej, čo znamená využitie nového jadra na 80% takmer neustále. Samozrejme, vývojári netušia, dokedy budú mať toto jadro dostupné a či ho Microsoft opäť neuzamkne. Je to jediná limitácia, ktorú sa bude pokúšať Microsoft opraviť v najbližšom SDK update.
Využívate vôbec hlasové povely na svojej hernej konzole? Nechajte nám príspevok pod článkom.