Fan Boys Xboxu sa konečne dočkali. Dlho očakávaná a dlho vyvíjaná pecka od Remedy sa blíži do pultov vašich obľúbených obchodov. Nie je žiadnym tajomstvom, že v poslednej dobe Playstation 3 valcuje svojou smršťou exkluzivitiek celý herný trh, no možno sa to onedlho zmení. Alan Wake je tu a ja, majiteľ PS3 a PC, tíško závidím práve vám.
Začnime ale pekne od začiatku. Spoločnosť Microsoft našej redakcii poskytla zaujímavú prezentáciu s možnosťou zahrať si a položiť pár zvedavých otázok. Prezentácia pozostávala z príbehu, ktorý o chvíľku rozoberieme, herného zážitku ako aj z niekoľkých zaujímavých informácii o hre, jej distribúcii a pravdaže grafike.
Tí, čo nevedia, Remedy pracovalo na hre už od skončenia Max Payne 2, čo je už viac ako 6 rokov, čo dodáva hre ten správny pozitívny ,,hype“. Aby sme sa ale viac priblížili k podstate celej hry, je treba uviesť aj fakt, že na príbehu pracoval Sam Lake, taktiež autor už spomínaného Maxa Payne-a. Celý dej sa odohráva v Americkom vidieckom prostredí mestečka Bright Falls, kde náš hrdina a spisovateľ, Alan Wake, prichádza so svojou ženou zresetovať svoju hlavu. Alan nedokáže v poslednej dobe písať, preto mu čerstvý vzduch určite neuškodí. Ako ale postupne zisťuje, v mestečku sa dejú čudné veci, zrovna, keď sa všetci chystajú do postele. Temné sily vstupujú do nič netušiacich obyvateľov a jedinou záchranou je dobre namierená baterka, či svetlica. Do pravého ,,twistu“ sa však dostávate až v okamžiku, keď Alan nájde kus papiera, ktorý presne opisuje udalosti, ktoré sa o chvíľu udejú, s jeho podpisom. Je v šoku, pretože si na žiadne písanie v poslednej dobe nepamätá. A psychologický thriller sa môže začať.
Remedy tentokrát vsadilo na strach hráča. Už dlho sme sa nestretli s tým pravým survival hororom (posledne Left 4 Dead 2 a u mňa obľúbený Dead Space). Preto je celý princíp hry založený na tme, strachu a sakra málo tužkových baterkách. Treba šetriť, mieriť presne a keď je to možné, tak utekať kade ľahšie. Celé prostredie taktiež dodáva perfektnú atmosféru, malé mestečko so samotami v okolí, lesy, rúbaniská, riečky, či len samotný maják.
Autori sa snažili celý príbeh vsadiť do niekoľkých kapitol, ktoré budú postupne odhaľovať nové skutočnosti, tak isto nám aj páni z MS prezradili, že DLC (sťahovateľných epizód) sa dočkáme taktiež, aj keď hra samotná príbeh ukončí.
Ako som už vyššie spomenul, vaše prežitie závisí na ,,svetle“. Svetlo je kľúčom k prejdeniu hry bez vážnej zdravotnej ujmy, avšak bez zbraní by to taktiež nešlo. Preto si rozcvičte vaše reflexy a mierenie, keďže nábojov je na vidieku síce stále viac ako v meste, za to ich bude furt menej ako vašich protivníkov. Ovládanie je našťastie intuitívne a jednoduché, ak ste priemerný hráč konzolových akčných hier, nebude vám robiť žiadne problémy. Možnosť vykrývania sa útokom (väčšina ,,démonov“ útočí na blízko) precvičí vaše reflexy a šprint vydrží príšerne krátko, aby ste si nemysleli, že utiecť je také jednoduché. Rôzne hádanky vás taktiež neminú. Pripravte sa na hľadanie ciest do bezpečia, zapínanie generátorov pre rozosvietenie svetla a iné zaujímavé možnosti.
Čo dodať, Alan Wake vyzerá byť, či už príbehovo, alebo hrateľnostne, kandidátom na najlepší survival horor tohto roku. Ak si k tomu všetkému ešte pripočítame grafiku, ktorá žmýka Xbox360 na plné obrátky, je tu titul, na ktorý majitelia Xboxov čakali veľmi dlho. Máme sa na čo tešiť.