Útek z väzenia.
EA stratí v roku 2023 licenciu na exkluzívny vývoj Star Wars hier. Za sedem rokov od jej uzatvorenia (zmluva bola platná od roku 2013) sme sa dočkali dvoch Battlefrontov, Star Wars Jedi Fallen Order a Star Wars Squadrons a ďalších troch zrušených hier z tohto sveta. Aj preto sa na tieto roky bude spomínať ako na rok premárnených možností.
Tým, že Disney otvára svoje brány pre nové vývojárske štúdiá sa možno dočkáme oveľa lepšej a hlavne oveľa častejšej nádielky hier z tohto sveta. A tak sme v redakcii dali dokopy kombinácie hier a štúdií, ktoré by sme radi videli čo možno najskôr.
Obsidian a Knights of the Old Republic 3
Bez debaty asi spojenie, ktoré by dávalo najväčší zmysel. Prečo? Lebo Obsidian je štúdio, ktoré vytvorilo KOTOR 2. Jednotku má na svedomí Bioware, ktoré malo príležitosť chopiť sa tretieho pokračovania príbehov Starej Republiky (nakoľko sú súčasťou EA), no nespravili tak. A pri súčasnej forme Bioware je to možno iba dobré. Obsidian na druhej strane je však štúdio, ktoré produkuje skvelo hodnotené hry (naposledy The Outer Worlds) a zjavne má potrebné kvality na to, aby sme sa dočkali pokračovania z ktorého by nás nerozbolela hlava. Zároveň financovanie zo strany Microsoftu by mohlo zabezpečiť, že hra nebude rushnutá k vydaniu.
Problém? Obsidian má momentálne plné ruky práce so súčasnými projektami. Okrem veľkej RPG hry Avowed totiž pracujú na hre Grounded, na tajnom Project Missouri, na druhom príbehovom DLC pre The Outer Worlds a údajne aj na pokračovaní tejto hry. Takže asi priestor na KOTOR 3 nezostáva. Ale čo nie je, to môže v budúcnosti byť.
Reinkarnácia Star Wars 1313 od Naughty Dog
Čo viac dodať. Bez ohľadu na to, aký máte subjektívny názor na príbeh The Last of Us: Part II, tak asi nikto sa nemôže hádať, že štúdio Naughty Dog vie, ako sa má rozprávať zaujímavý herný príbeh. Čo tak teda oživiť hru Star Wars 1313 alebo príbehový koncept tejto hry a pustiť sa do vývoja?
Asi len veľmi málo ľudí by bolo proti. Star Wars 1313 nás pri svojej ukáže v roku 2012 doslova ohúril a o to viac zabolelo, keď sme sa dozvedeli o jej zrušení. Navyše, nie nadarmo sa tejto hre prezývalo Uncharted v Star Wars svete. Kto vhodnejší by teda bol na vývoj tejto hry, ako samotní tvorcovia Uncharted?
Bohužiaľ, šanca, že sa také niečo udeje je minimálna. Úprimne pochybujeme, že ambície štúdia Naughty Dog sú také, že by chceli vytvárať licencované hry. Majú vlastné svety, ktoré sú populárne a hlavne sú to ICH svety. Možno je to príliš elitárske, no predsa to poviem. Naughty Dog je asi príliš talentované na to, aby “zabili” svoju kreativitu vytváraním licencovanej hry. Ale…nikdy neviete.
Pokračovanie Star Wars: Republic Commando
Koncept taktických strieľačiek sa zo sveta pomaly vytráca. Teda, mám na mysli tie nie-multiplayerové. Niekedy sme ich však mali plnú priehršť. Série Ghost Recon či Rainbow Six a Star Wars: Republic Commando.
Hra z roku 2005 od štúdia LucasArts bola skvelou taktickou strieľačkou a je doslova hriech, že sme sa nikdy nedočkali jej pokračovania. To síce bolo plánované, no kvôli komerčnému neúspechu Republic Commando bolo zrušené.
Dnes je však ideálny čas na návrat. Star Wars značka je opäť populárna a hráči ukázali, že nepotrebujú horskú dráhu na štýl Call of Duty na to, aby si FPS kampaň kúpili. Otázkou však zostáva, kto je vhodný adept z hľadiska vývojárskeho štúdia. Možno by nebolo odveci, ak by sa Ubisoft na chvíľu vykašľal na sériu Ghost Recon, ktorá má krízu identity a pustil sa do takéhoto projektu, ktorý by viedli ľudia, ktorí svetu priniesli Advanced Warfighter alebo Rainbo Six Vegas.
The Mandalorian od Rockstaru
Viete si predstaviť, čo by sa stalo, keby sa Rockstar rozhodol vytvoriť hru v otvorenom svete, ktorá by bola Star Wars hrou? Pravdepodobne by padli všetky historické rebríčky predajov všetkých hier v histórii. Zmysel pre detail, aký má pre otvorený svet štúdio Rockstar v kombinácii s popularitou Star Wars by bol určite megahitom.
A čo tak rovno použiť svoje skúsenosti z westernových hier a aplikovať ich do westernu v Star Wars svete? Herný Mandalorian pod hlavičkou Rockstaru, to je niečo, čo by sme si vedeli pokojne predstaviť.
Aj pre Rockstar však platí podobná argumentácia, ako pri Naughty Dog. Je veľmi pravdepodobné, že Rockstar by o Star Wars licencovanú hru záujem nemalo. Vývojári majú dve vlastné extrémne populárne svety a Take-Two nemá dôvod platiť Disney za licenciu, keď sa ich vlastným značkám darí skvelo.
Star Wars „Bounty Hunter“ od Arkane
Štúdio Arkane patrí medzi posledných mohykánov herného žánru immersive sim, ktorý dal svetu tie najlepšie hry histórie ako System Shock, Deus Ex, Thief či Bioshock. Čo by sa stalo, keby sme ich znalosti z tohto žánru, ktorý je značný hlavne vďaka voľnosti pri riešení situácii uplatnili v Star Wars svete?
Čo tak hra, ktorú interne nazveme Star Wars “Bounty Hunter.” Niečo ako Dishonored v Star Wars svete. K dispozícii otvorené prostredie, vaše schopnosti a nástroje a absolútna voľnosť toho, čo so svojim cieľom (na zabitie) môžete spraviť. Žiadne svetelné meče. Blastery, bomby, parkúrové prvky. Ehm. Možno niečo ako zrušený Prey 2. Akurát so Star Wars skinom.
Po takej hre by sme nepochybne okamžite skočili. Otázkou však je, či by to spravilo aj štúdio Arkane.
Star Wars Galaxy (vesmírná hra) od Frontier Developments
Predstavte si nekonečný vesmír, vás a váš vesmírny koráb, ako brázdite vesmírom, obchodujete s tovarom a sem-tam sa zapojíte do boja. A to všetko vo svete Star Wars.
Aj sme rozmýšľali, že možno by najvhodnejším kandidátom na vývoj takejto hry bolo štúdio Cloud Imperium Games, no radi by sme sa jej dočkali ešte pokiaľ sme nažive a vzhľadom na to, že Star Citizen je vo vývoji celú večnosť, niečo podobné by asi čakalo aj takúto hru.
Preto ideme k “druhým najvhodnejším,” štúdiu Frontier Developments. To dalo svetu excelentný vesmírny simulátor Elite Dangerous a preto je voľba na takýto štýl hry celkom vhodná. Tu by však asi nešlo o nejakú masovo obľúbenú hru, no svojich fanúšikov by si možno našla.
Star Wars CRPG od inXile Ent. alebo Larian
CRPG už nie je tak populárny žáner ako kedysi, no stále má v sebe dosť života, čo dokazujú štúdia inXile Ent. a Larian svojimi sériami Divinity a Wasteland. A určite by sme radi privítali aj Star Wars hru vloženú do tohto žánru. Obe štúdia preukázali svoje kvality a preto je to medzi nimi nerozhodné.
Larian však pracuje na Baldur’s Gate III a inXile Ent. má plné ruky práce s vývojom dvoch zatiaľ neohlásených RPG hier na Unreal 5 Engine. Takže naše volanie asi zostane nevyslyšané. Škoda. Pretože práve populárna značka ako Star Wars by mohla priniesť CRPG hrám slávny návrat do mainstreamu.
Star Wars open-world RPG od BioWare alebo Bethesdy
Napriek tomu, že sme v paragrafe hore “zhejtovali” BioWare ako štúdio, ktoré nie je momentálne v stave vývoja KOTOR hry, tak predsa by nebolo na škodu, keby svoje vývojárske sily vrhli smerom ku svetu Star Wars. Akýkoľvek projekt by to už bol. Napríklad RPG v otvorenom svete. Niečo, kde si nenaklikávate akcie ako v KOTORe, ale kde máte priamy vstup na súbojový systém. Niečo, kde môžete mať v ruke svetelný meč, ale aj blaster. Niečo, kde budú mať vaše rozhodnutia vplyv na svet okolo vás.
A ak nie Bioware, tak Bethesda Game Studios. Tí sa totiž priamo vyžívajú v hrách v otvorenom svete. Lenže aj toto želanie asi ostane nevyslyšané. BioWare pracuje na novom Dragon Age a Mass Effecte (a taktiež opravuje Anthem) a Bethesda Game Studios pracuje na Starfield a potom sa vrhne na The Elder Scrolls VI. Navyše, Bioware malo možnosť o vytvorenie Star Wars hry 7 rokov, počas ktorých malo práva na licenciu EA. To že tak nespravili je jasným signálom, že do sveta Star Wars sa vrátiť nechcú. Takže nám ostanú asi iba oči pre plač.
Star Wars: Episode I – The Phantom Menace (znovuvydanie/remaster)
Jedna z najznámejších Star Wars hier svojej doby, ktorá robila doprovod filmu The Phantom Menace, by si podľa môjho názoru zaslúžila návrat v podobe remasteru alebo obyčajného znovuvydania na konzoly a trebárs GOG, kde vychádzajú staré PC hry. Hra je totiž, hlavne na to, že ide o licencovanú hru podľa filmu, skutočne zaujímavá. Žánrovo je síce vo veľkej miere akčnou hrou, no obsahuje taktiež silné aspekty adventúr, čo sa najviac prejavilo v „open-world“ úrovni odohrávajúcej sa v Mos Espa. Hre taktiež nechýbali enviromentálne puzzle, hneď niekoľko hrateľných postáv a dokonca aj side questy. Na túto hru sa časom bohužiaľ už zabudlo, avšak rozhodne neprávom.
Star Wars: Jedi Knight III: Brink of Darkness od Raven Software
Dnes si už len málokto spomína na to, že legendárne akčné hry Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy a Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast mali pred 15 rokmi dostať tretie pokračovanie Star Wars: Jedi Knight III: Brink of Darkness, ktoré malo ukončiť trilógiu zavŕšením osudu Kyle Katarna. LucasArts hru ale z neznámych dôvodov zrušilo, a to je škoda, nakoľko dnes mohlo ísť o hernú klasiku.
Raven je však už asi na večné veky spojený so sériou Call of Duty a vzhľadom na neutíchajúcu popularitu tejto série to asi aj tak ostane.