MEGAČLÁNOK: Všetko čo vieme o Mafia: Definitive Edition

MEGAČLÁNOK: Všetko čo vieme o Mafia: Definitive Edition

 

Vydanie jednej z najočakávanejších hier tohto roka je už na spadnutie. Aby sme sebe, ale hlavne vám skrátili čakanie, rozhodli sme sa pripraviť článok so všetkými podstatnými informáciami o pripravovanom remaku.

Pôvodná česká legenda, ktorá svojho času rozvírila herné vody nielen u nás, ale aj po celom svete, dostane svoju vynovenú verziu už 25. septembra. Pôvodnú Mafiu dodnes hrávajú tisíce ľudí po celom svete a americkí vývojári z Hangar 13 Games majú na pleciach neľahké bremeno a povinnosť nesklamať rozmaznaných fanúšikov. Z hry sme zatiaľ videli len upútavku, ktorú neskôr nasledovala ukážka hrateľnosti. Tá nám priblížila misiu „Výlet do přírody“, mechanizmy, zmeny prostredia, nové animácie a zvuky a množstvo ďalších vecí. Poďme si teda zhrnúť, čo o titule zatiaľ s istotou vieme, aké náznaky sa objavili a v čo dúfame, že by sa mohlo objaviť.

Herné mechanizmy:

Zberateľské predmety

Ako sme si mohli všimnúť v už spomenutej krátkej ukážke, Tommy hneď na začiatku (skôr ako odhalí mŕtvolu v kamióne) zodvihne po ceste krabičku od cigariet. Je teda jasné, že tento element je, ako niektoré ďalšie, prebratý z Mafie III. Za mňa určite zaujímavá možnosť, ako rozsiahlemu Lost Heaven vdýchnuť viac života. V pôvodnej hre bolo totiž mesto prakticky mŕtve. V remaku by sa nám mal (nejakým spôsobom) rozšíriť aj príbeh a tiež majú pribudnúť postranné misie. Dúfam, že mesto dostane využitie, ako sa patrí na dnešnú modernú dobu.

Strieľanie

Ďalší mechanizmus, ktorý pochádza z tretej Mafie. Keďže Mafia: Definitive Edition je postavená na engine z tretieho dielu, niektoré mechanizmy či animácie zostali prakticky totožné. Jedným z nich je aj strieľanie, ktoré je postavené na modeli „cover and shoot“, aký poznáme z Mafie III. K strieľaniu neodmysliteľne patrí aj prebíjanie zbraní. Nielen naši šikovní fanúšikovia, ale aj my sme si všimli „zjednodušené“ prebíjanie. V pôvodnej Mafii nás už v tutoriáli upozorňoval tajomný hlas, že si máme dávať pozor na náboje. Pri prebíjaní poloprázdneho zásobníka zvyšné náboje totiž nenávratne upadli do zabudnutia, čo sa však v remaku zrejme zmení. To nás privádza k ďalšej otázke, či bude v hre tutoriál, prípadne ak bude, akých zmien sa dočká.

Boj

Pôvodný súbojový systém v Mafia: The City of Lost Heaven bol, povedzme si na rovinu, dosť mizerný. V dobe, keď bola hra aktuálna, mohol byť síce dostačujúci, ale dnes by to už bolo naozaj málo. Preto je fajn, že aj tu došlo k výrazným zmenám. Útržok z boja sme mohli vidieť v upútavke, kde sa mihol záber z misie „Radši si zvykej“. Je vidieť, že súbojový systém dostane masívne zmeny a vyzerá to tak, že bude ladený skôr na štýl Mafie 2, čo by mohlo byť naozaj fajn, hoci animácie pohybov pri boji sú opäť prevzaté z Mafie III.

Deštrukcia okolia

Hrateľnosť nám ukazuje aj vcelku rozsiahlu deštrukciu okolia. Tú možno badať pri prestrelke v Pepeho reštaurácii (v traileri), alebo počas prestrelky v misii „Výlet do přírody“, kde sme videli vybuchujúce sudy, polámané dosky na drevenom plote, ktoré zničili guľky, alebo rozstrieľané debny. Toto všetko sú pekné detaily, ktoré ak sa dostanú do finálnej podoby hry, určite budú pekne dotvárať moderný vizuál.

Ukazovatele

Moderná doba, moderné problémy. Pôvodná Mafia bola hra zo starej školy ako bič. Žiadne moderné prvky či zvýraznenia, kam ísť a čo urobiť, sme v nej nenašli. To bude, pravdepodobne, už tiež minulosťou, čo je aj zmena, ktorá ma znepokojila. Trochu sa bojím, aby ňou Mafia nestratila svoje čaro. Nuž, dúfajme aspoň, že novodobé prvky sa budú dať v nastaveniach vypnúť.

Ostatné zmeny:

Pozmenená topografia a „rozšírenie“ mesta

Od oficiálneho odhalenia mapy vieme, že oproti pôvodnej hre mesto nenabralo na veľkosti, no aj tak bude svojím spôsobom „väčšie“. Topografia mesta má byť pozmenená, Lost Heaven dostane viac postranných uličiek, viac výškových budov a celkovo bude „hustejšie“. Okrem rozšírenej premávky a počtu chodcov sa nám zhutní a prestrelkám či naháňačkám s políciou to pridá nový rozmer. Okrem toho bude Lost Heaven bez načítavacích obrazoviek a prístupné ihneď od začiatku.

Ďalšou zaujímavou novinkou sú aj nové miesta, ktoré nám lepšie odkryjú výhľad na niektoré jeho časti, ktorými sme sa predtým nemali možnosť pokochať. Nový engine nám svojou dohľadnosťou umožní krásne výhľady a autori sa to nebáli využiť. Mesto sa dočká aj ďalších zmien, minimálne určite vieme, že Salieriho bar bude premiestnený. Je možné, že podobných drobných úprav bude v meste viac. Podľa zverejneného náhľadu na mapu si môžeme tiež všimnúť, že sa presunulo aj letisko, ktoré bude bližšie k mestskej časti a dostalo „logickejšiu“ polohu. K zmenám došlo aj v električkovej trati, ktorá po novom vedie aj popri nemocnici.

Vozidlá

Vozidlá v Mafii boli vždy samostatná kapitola a inak to nebude ani v Mafia: Definitive Edition. Už vieme, že v hre zostala auto encyklopédia a pár modelov sme uvideli aj v traileri či v gameplayi. Okrem starých a známych dobových vozidiel je šanca, že pribudnú aj úplne nové. A s istotou môžeme povedať, že v sérii sa po prvýkrát objavia aj motocykle. Najskôr to naznačoval trailer a neskôr sa táto informácia potvrdila aj v ukážke hrateľnosti, kde môžeme vidieť Tommyho, ako v jednom zábere frčí na motorke. Opäť môžeme len hádať, akú úlohu motorky ešte zohrajú a či sa objavia aj v pretekoch, prípadne dostanú preteky vlastné.

Zmeny dennej doby

Zaujímavá informácia, ktorá ako aj väčšina ostatných, pochádza z oficiálneho blogu 2K. Autori síce neprezradili nič na rovinu, ale hovoria o zmenách dennej doby a jej vplyve na premávku. Po západe slnka bude premávka minimálna a z chodníkov sa vytratia chodci. Nočné mesto bude temnejšie a pouličné neóny lepšie zvýraznia jeho atmosféru. „Každá štvrť má odlišnú atmosféru, ktorá bude osobitná v závislosti od dennej doby,“ uvádza oficiálny blog. Samozrejme, nič to nehovorí o plynulej zmene času v hre na štýl GTA, ale tento detail by v dnešnej modernej dobe hádam nemal chýbať.

Úpravy príbehu a pozmenené misie

To, že remake Mafie prinesie úplne odlišnú skúsenosť a zážitok, nám nehovoria len nové animácie, zvuky či grafický kabát. Autori sa tiež venovali drobným úpravám či rozšíreniam príbehu a jednotlivých postáv. Konkrétne bola reč o Tommyho partnerke Sáre, ktorá si podľa tvorcov v príbehu zaslúži väčší priestor. Rovnako môžeme čakať viac detailov aj o iných postavách (Sam, Paulie,...). Podľa zverejneného gameplay videa si môžeme všimnúť aj trochu odlišný priebeh misie, ktorý sa síce mení len v detailoch, ale predsa. To je pre mňa pekná maličkosť, ktorá určite dobre oživí zážitok a jednotlivé leveli budú pôsobiť osobitejším dojmom. Zmeny je vidieť aj v ukážke z prestrihovej scény, kde sa stretáva Tommy s detektívom Normanom. V tej pôvodnej Norman sedí v bare a Tommy prichádza za ním („Detektiv Norman? Můžu si přisedout?“), v prerobenej verzii je to naopak. Môže to byť drobný, nič neznamenajúci detail, ale možno tým autori naozaj niečo zamýšľajú. Z blogového príspevku tiež poznáme ďalšiu zásadnú zmenu. Lokality niektorých misií majú byť pozmenené kvôli lepšej rôznorodosti pri hraní. V pôvodnej hre boli trasy k rôznym príbehovým misiám prakticky totožné a autori sa v remaku snažia tomuto stereotypu vyhnúť. Ktoré misie budú presunuté a kam, to zatiaľ netušíme.

Hustejšia premávka, ľud a vylepšená AI

Nič prekvapujúce, ale určite je na mieste spomenúť to. Mesto sa dočká hustejšej a inteligentnejšej premávky, ktorá bude prislúchať súčasným trendom. To isté môžeme očakávať aj od polície či správania nepriateľov. Dúfajme len, že policajti budú inteligentnejší ako v Mafii 3. Ale aby som tretiemu dielu úplne nekrivdil, musím povedať, že táto vlastnosť nebola ich doménou ani v jednej časti. Hustejšia premávka bude aj na chodníkoch, takisto ľudia budú rozmanitejší a budú lepšie reagovať na to, čo sa okolo nich deje.

Nový dabing a herci

Pôvodný anglický dabing Mafie bude prekopaný od základov, čomu v niektorých prípadoch prislúchajú aj rapídne zmeny niektorých tvárí. Výber hercov však vyzerá byť naozaj fajn a u nás najviac ovplyvní to, ako si postavy obľúbime, nový český dabing. Najdôležitejšie však je, že s istotou vieme, že hlavnú postavu Tommyho Angela opäť stvárni Marek Vašut, Paulieho hlas tiež zostane bezo zmeny a postavu si zasa strihne Petr Rychlý. Žiaľ, legendárneho hlasu Dona Salieriho v podobe Antonína Molčíka sa už nedočkáme. Tentokrát sa tejto úlohy ujme Marcel Vašinka.

Špekulácie:

Sprístupnený pretekársky okruh

Dostávame sa do záveru a s ním nesmieme zabudnúť ani na špekulácie, resp. len také naše malé túžby. Fakt, že mesto obsahuje svoj vlastný pretekársky okruh, ktorý bol nakoniec určený len na jednu jedinú misiu, si priam pýta, aby sa v hre objavila možnosť zapretekať si kedykoľvek. Napokon, toto bol zámer už v pôvodných plánoch tvorby hry. Budeme dúfať, že tento nápad bude nakoniec zrealizovaný.

Využitie vodnej plochy

Moja súkromná špekulácia (či skôr tajné prianie), ktorá nevychádza absolútne z ničoho. Môžeme sa oprieť len o to, že člny sa už objavili v Mafii 3. Určite by bolo super, keby rozsiahla vodná plocha dostala v remaku Mafie lepšie využitie okrem jednej misie na parníku. Možnosť vidieť Lost Heaven z perspektívy lode či člnu by mohlo byť skutočne zaujímavé.

S prianiami však radšej opatrne. Niežeby som chcel robiť rozsudky dopredu, ale americkí tvorcovia so sériou Mafia už zatočili po svojom, keď nám priniesli odfláknutú tretiu časť. Motanie medových motúzov okolo úst majú teda dobre nacvičené, preto vo svojom záujme radšej kroťme svoje vášne a radosti. Len ticho dúfajme, že všetko dopadne naozaj dobre. Mafia: Definitive Edition vychádza 25. septembra na platformy PC, PS4 a Xbox One.

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

 
 
 
 
 

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk