RECENZIA: The Callisto Protocol - …akákoľvek podobnosť je čisto náhodná

RECENZIA: The Callisto Protocol - …akákoľvek podobnosť je čisto náhodná

Milujem horory a hry z tohto žánru. Niektorí to možno nechápu a nenávidia strach v akejkoľvek podobe, no ten tu vždy s nami bol a prekonávať ho sa považuje za zdravé, ba dokonca duševne obohacujúce. Preto som sa, samozrejme, na The Callisto Protocol veľmi tešil. Nielen preto, že režisér Glen Schofield má na starosti jeden z mojich najobľúbenejších hororových titulov Dead Space, ale aj ako fanúšik všeobecne. Stojí však za to čakanie?

RECENZIA: New Tales from the Borderlands - Pohodlný nástupca klasiky od Telltale

RECENZIA: New Tales from the Borderlands - Pohodlný nástupca klasiky od Telltale

Telltale Games, vývojárske štúdio, ktoré pomohlo definovať príbehové adventúry založené na výbere z niekoľkých rozhodnutí, pred štyrmi rokmi nečakane ukončilo svoju činnosť. Teraz sa začínajú objavovať pokračovania niektorých titulov, ktoré ho dostali na mapu herného sveta. Jedným z nich je New Tales from the Borderlands, spinoff akčného RPG Borderlands.

RECENZIA: Resident Evil Village - Winters' Expansion - Život na zámku, časť druhá

RECENZIA: Resident Evil Village - Winters' Expansion - Život na zámku, časť druhá

Hororová séria Resident Evil je tu s nami už dekády. Nepoznám človeka, ktorý by nepoznal či už hru, alebo film. Registrujem aj existenciu nejakého zrušeného seriálu, ten som však ešte nevidel. Vraj to ani nestojí za pozretie. Ale teraz sa poďme venovať videohrám, ktoré to celé rozbehli, konkrétne najnovšiemu DLC pre Resident Evil Village s názvom Winters' Expansion.

RECENZIA: Call of Duty: Modern Warfare II - Vojna? Vojna sa nikdy nezmení. Alebo áno? Nie. Ibaže by...

RECENZIA: Call of Duty: Modern Warfare II - Vojna? Vojna sa nikdy nezmení. Alebo áno? Nie. Ibaže by...

Existuje vôbec niekto, kto by nepoznal sériu Call of Duty? Už od počiatku vekov tu máme každý rok jednu časť, z čoho vyplýva, že existuje tak miliarda dielov. Ako si teda ten najnovší počína v porovnaní so svojimi predchodcami?
V prvom rade si musíme uvedomiť, že v prípade Modern Warfare II nejde o žiaden remaster alebo remake titulu z roku 2009. Mimochodom, ten si pamätám ako veľmi podarený a zamiloval som si hlavne to, ako stačili 2-3 náboje, aby protivník padol mŕtvy na zem. Nutnosť vysypať plný zásobník do jedného teroristu bola minulosťou a tak to má byť.

RECENZIA: Sniper Elite 5 - Sám proti tretej ríši, časť piata

RECENZIA: Sniper Elite 5 - Sám proti tretej ríši, časť piata

Séria Sniper Elite je známa svojou priamočiarosťou, ktorá sa nemení už roky. Pointa je vždy jasná – nakopať nacistom zadok vo všetkých možných verziách. Zatiaľ čo niektoré spoločnosti špekulujú s budúcnosťou, pretože hráčom sa vraj zunovali boje v druhej svetovej vojne, Sniper Elite z koľaje nevybočí ani o milimeter. Je to ešte vlastne zaujímavé?

RECENZIA: Gran Turismo 7 - S láskou k automobilom

RECENZIA: Gran Turismo 7 - S láskou k automobilom

Značka Gran Turismo je tu s nami od vydania prvého PlayStationu. Je pravda, že som jednotku nikdy nehral napriek tomu, že som PSX vlastnil. Ku mne sa dostala až druhá časť. Keďže to bolo hneď na dvoch CD (čo som dovtedy nikdy nevidel), hneď vo mne evokovala úžas. Odvtedy uplynulo mnoho rokov a ešte viac sa zmenilo, hoci, našťastie, nie všetko.

RECENZIA: HORIZON FORBIDDEN WEST - JURSKÝ SVET BUDÚCNOSTI, ČASŤ 2.

RECENZIA: HORIZON FORBIDDEN WEST - JURSKÝ SVET BUDÚCNOSTI, ČASŤ 2.

Začiatok roka (najmä mesiac február) je prešpikovaný vydávaním dlhoočakávaných titulov zo všetkých strán. Mnohé z nich boli odložené a tak sa to možno stalo aj malým nedopatrením. Medzi ne patri aj pokračovanie Horizon Zero Dawn s názvom Forbidden West. Táto IP od holandského štúdia Guerrilla Games mala premiéru vo februári pred piatimi rokmi. Päť rokov... tak dlho čakám, kým sa môžem znova vrátiť do krásneho postapokalyptického sveta robotických dinosaurov. Dokáže ale „zakázaný západ“ nadviazať na posledné udalosti a minimálne udržať stanovený štandard?

RECENZIA: Uncharted: Legacy of Thieves Collection - Ohliadnutie za vrcholom štúdia?

RECENZIA: Uncharted: Legacy of Thieves Collection - Ohliadnutie za vrcholom štúdia?

Pamätám si, akoby to bolo včera, keď vyšli Uncharted 4 a následne aj datadisk. Ako exkluzivity na PlayStation a overenú značku som ich musel mať hneď. Keďže to bolo len pred pár rokmi, nečakal som taký skorý návrat. Ono, nedá sa povedať, že ide o nejaké plnohodnotné remastre, resp. remaky, pričom písať len o vylepšeniach by zabralo ozaj len pár riadkov, tak to skúsme inak. Poďme sa na tieto dva tituly pozrieť, akoby mali vyjsť ako novinky a či by v dnešnej dobe vlastne obstáli ako AAA projekty (hoci toľko nestoja).

RECENZIA: Farming Simulator 22 - Konečne viem cúvať s vozíkom

RECENZIA: Farming Simulator 22 - Konečne viem cúvať s vozíkom

Keď ma šéfredaktor oslovil, či by som nezobral na recenziu tento titul, moja prvá odpoveď bola „to odo mňa nechci“. Dôvod? Som už starý a drvivá väčšina hier, ktoré mám, sú singleplayer príbehovky. Predstava, že budem kosiť trávu a žať jačmeň, mi vôbec nevoňala. Nakoniec som si povedal, že niekto to urobiť musí a tak si hovorím, že skúsiť môžem...

RECENZIA: Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition - Pochovanie legendy

RECENZIA: Grand Theft Auto: The Trilogy – The Definitive Edition - Pochovanie legendy

Už viac ako dve desaťročia sa Rockstar Games a séria GTA nachádzajú na výslní herného priemyslu. To je vyhradené len pre pár vyvolených, ktorým sa podarilo dosiahnuť takmer neomylný status. Pred odhalením remastru Grand Theft Auto: The Trilogy - Definitive Edition sa okolo série šírilo veľké neznámo, ktoré akoby naznačovalo, že v štúdiu nie je všetko na kostolnom poriadku. Po prvých detailoch a krátkej ukážke sa situácia na oko upokojila, pretože fanúšikovia opäť nadobudla aspoň akú-takú vieru v to, že Rockstar splní sľub nostalgie v jej najčistejšej podobe.

RECENZIA: Call of Duty: Vanguard - zabaví, no nič prevratné nečakajte

RECENZIA: Call of Duty: Vanguard - zabaví, no nič prevratné nečakajte

Pre tento rok sa Activision a štúdio Sledgehammer Games v Call of Duty rozhodli vrátiť do obdobia druhej svetovej vojny aj napriek tomu, že ich najväčší konkurent išiel úplne opačným smerom, čo sa tak často nestáva. FPS z WW2 sme tu už mali požehnane a tak je dnes pomerne ťažké prísť s niečím novým a zaujímavým. Podarilo sa to titulu Call of Duty: Vanguard?

RECENZIA: Ghostrunner - Postúpi len dokonalosť

RECENZIA: Ghostrunner - Postúpi len dokonalosť

Kyberpunkovú kultúru posunul do popredia Cyberpunk 2077, podobné hry tu však boli dávno predtým a prídu aj potom. Fanúšikovia sa nezrodili zo dňa na deň, rovnako tak ani vývojári, ktorí chceli daný žáner pretlačiť dopredu, alebo si len uctiť obľúbený štýl. K tomu patrí aj hra Ghostrunner, ktorá sa ale od komerčne známejšej značky veľmi odlišuje.

Ďalšie články...

  • 1
  • 2

Sledujte nás

Gamesite.sk
Zoznam.sk