Ak na Gamescome bola hra, ktorá mohla dorovnať očakávania, aké mám od Cyberpunku, bol to DL 2.
Viem, viem, nie je férové tieto dve hry porovnávať… alebo áno? Obe sú v podstate akčnými RPG z pohľadu prvej osoby, v oboch budete mať dosah na to, akým smerom sa odvíja príbeh a v oboch budete nepriateľov kosiť po desiatkach.
A tam podobnosť oboch hier končí, ak si teda odmyslím, že na oboch projektoch pracujú poľské ručičky a že oba herné svety vykresľujú nelichotivú budúcnosť ľudstva. V prípade Cyberpunku ide o futuristickú dystopiu, zatiaľ čo v DL 2 sa ponoríme do nefalšovanej, zombíkmi preplnenej apokalypsy.
Niektoré rozhodnutia v hre vám môžu sprístupniť nové oblasti, ktoré by inak zostali nedotknuté. Otázne však je… za akú cenu? Sme zvedaví…
Na Gamescome som videl nové gameplay ukážky z oboch titulov a oba patrili medzi to najlepšie z tohoročného Kolína n. Rýnom. Dying Light nielenže prekoná svojho predchodcu, ale trúfam si tvrdiť, že vysoko nastaví latku všetkým zombie titulom. Táto hra by si na Gamescome zaslúžila vlastný stánok, veľký ako katedrála, a hrateľné demo k tomu. Žiaľ, od avizovaného dátumu vydania, ktorým má byť rok 2020, sme ešte trochu ďaleko a Techland tak už druhý rok po sebe priniesol na Gamescom len hands-off prezentáciu. Keby sme však počas nej už nesedel, určite by som padol na zadok, to vám poviem rovno.
Gameplay demo Dying Light 2 z Gamescomu 2019:
Každý je infikovaný, vrátane vás
Asi nie je prekvapením, že scenár hry sa točí okolo lieku na nákazu, ktorá premenila väčšinu ľudskej populácie na krvilačných hladošov. Tentoraz sa stávate cudzincom v novom meste, Aidenom Caldwellom, ktorého činy budú formovať osudy ľudí a meniť tvár post-apokalyptických zvyškov civilizácie. DL 2 sa odohráva 15 rokov po prvom dieli; ľudia sa naučili so zombie účinne bojovať, no infikovaní sa zasa za ten čas zmenili a vyvinuli. A vy stojíte niekde uprostred, bojujúc proti všetkým – cez deň proti ľuďom a v noci proti nemŕtvym. Tí sa za bieleho svetla ukrývajú v útrobách budov a keď vylezú na lov, zanechajú všetky svoje „poklady“ nestrážené…
Popri tom budete uzatvárať spojenectvá a vykopávať vojnové sekery, pretože Dying Light rozhodne nie je lineárnou hrou. Na svojej strastiplnej ceste budete čeliť rozhodnutiam, ktoré natrvalo ovplyvnia svet okolo vás – a že to nie sú len prázdne sľuby, nám vývojári potvrdili polhodinovým gameplay demom, ktoré si teraz môžete vychutnať aj vy.
Keď hru prejdete, zažijete len 50 percent obsahu
Demo sa začína v relatívnom bezpečí mrakodrapu – jedným z viacerých, ktoré ľudia využívajú ako útočiská –, pevnosti nazývanej Fish Eye. Šéfuje jej istý Frank, ktorý vás vyzve, aby ste ho sprevádzali na stretnutie s miestnym „bossom“ menom Plukovník. Problémom je totiž voda, ktorá pevnosti práve došla – ako sa totiž zdá, tento Plukovník zatvoril kohútik a odsúdil tak jej obyvateľov na smrť.
Plukovník vám počas hry ponúkne vlastný pohľad na vec – a je na vás, či mu uveríte alebo nie.
Frank však dohodne diplomatické stretnutie, ako však už tušíte, vyjednávanie sa kapitálne po*erie! Kľačiac pred zakrvaveným Frankom tak čelíte prvému rozhodnutiu: zostať pri ňom a uistiť sa, že bude žiť, alebo prenasledovať dodávku, ktorá práve uniká preč aj s vaším jediným „lístkom“ do Plukovníkovej inak nepreniknuteľnej pevnosti?
Dostali Franka… bastardi!
Viac si už pozrite sami v gameplay ukážke, ktorá pred niekoľkými dňami debutovala práve na Gamescome. Ak sa však pýtate, čo by sa stalo, keby ste sa nerozutekali za nepriateľmi a zostali na mieste, nie ste sami. A potom, keď sa s Plukovníkom stretnete zoči-voči – uveriť mu či nie? V deme jasne vidíte následok svojho rozhodnutia, čo by sa však stalo, ak…
Ale na to si budeme musieť počkať.
Len doplním, že herná mapa bude tentoraz až 4x väčšia ako v prvom dieli a hlavná príbehová línia bude podľa vývojárov trvať 15 až 20 hodín – a to aj tak nebudete na jedno prejdenie schopní vidieť všetko, čo si pre vás Poliaci pripravili! Pripočítajte si to teda k tomu, čo ponúka čerstvo vydané demo a uvážte, či sa je na čo tešiť.
Dying Light vyzerá po grafickej a hrateľnostnej stránke fenomenálne. Rozvetvený príbeh a mapa, ktorá sa bude prispôsobovať vašim rozhodnutiam, dodávajú hre potrebnú hĺbku, takže nepôjde len o pastvu pre oči. Nuž, ale aby som nadšene nepredbiehal – aspoň tak to celé zatiaľ pôsobí. Možno sa do vydania veci zmenia, ale ja som presvedčený, že ak by aj, tak jedine k lepšiemu.
Možnosť kooperatívneho hrania sa vracia! Ak sa pripojíte do hry iného hráča, budete môcť vidieť, ako vyzerá jeho herný svet – ovplyvnený JEHO rozhodnutiami.