Hra pre deti, alebo pre dospelých?
God of War Ragnarök je v súčasnosti druhou najlepšie hodnotenou hrou roka 2022 a je zrejmé, že aj hráči si ju nadmieru užívajú. Pokračovanie príbehu Kratosa a Atreusa prinieslo presne to, čo sa od hry očakávalo, akurát vo väčšom.
Chyby sa teda hľadajú ťažko, no našla sa jedna oblasť, ktorá to od hráčov „schytala.“ Aj keď v tomto prípade nejde o to, že by bola hra zlá…skôr iritujúca.
Totižto, God of War Ragnarök má nepríjemnú tendenciu vyzradiť riešenia logických úloh v hre a to ešte predtým, ako sa hráč pokúsi o ich vyriešenie. Vývojári sú očividne tak vystrašení, že by kvôli neschopnosti zdolať logickú úlohu v hre hráči prestali Ragnarök hrať, že tieto úlohy takmer vyriešia za nich. A navyše, v nastaveniach v súčasnosti neexistuje možnosť vypnúť tieto otravné in-game nápovedy. Čo je vzhľadom na rozsiahle možnosti nastavenia prístupnosti v hre dosť divné.
God Of War Ragnarok NPCs when they see you taking longer than 2 seconds to solve a puzzle pic.twitter.com/4eCsZj6FAR
— 🍑 (@SweetPeachGames) November 13, 2022
Hra síce ponúka možnosť vypnutia pomoci pri riešení logických úloh, no iba v podobe zvýšenia/zníženia času pri časovo limitovaných úlohách.
God of War Ragnarök však nie je prvou hrou, ktorá trpí týmto problémom. Horizon Forbidden West mal totožný problém, až pokiaľ vývojári nepriniesli patch a nedávna hra A Plague Tale: Requiem je na tom podobne. Zdá sa však, že v God of War Ragnarök je tento problém najvypuklejší a navyše hráčom už s postavami, ktoré si nevedia zavrieť ústa dochádza trpezlivosť.